شنبه, 17 دی 1401 14:09

وضعیت توسعه اینترنت فیبرنوری در بریتانیا

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

دسترسی به پهنای باند فیبر نوری در بریتانیا در سال گذشته با سرعت بسیار بالایی رشد کرده بود، اما متقاعد نمودن کاربران برای ثبت‌نام و خرید سرویس به‌عنوان بزرگ‌ترین چالش دنیای فیبرنوری در بریتانیا تبدیل شده است.

به گزارش گروه اخبار خارجی آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات، رگلاتور مخابرات بریتانیا، آف کام نسخه‌ی 2022  گزارش سالانه خود را روز پنجشنبه منتشر کرد که دسترسی پذیری به باند پهن فیبر کامل اکنون از چهل و دو درصد خانوارهای بریتانیا یا حدود 12.4 میلیون نفر عبور کرده است. این افزایش 4.3 میلیون خانوار طی 12 ماه به بزرگ‌ترین نرخ رشد سالانه بازار تا به امروز تبدیل شده است.

تنها یک چهارم از 12.4 میلیون خانوار انگلیسی دارای پهن باند فیبر نوری هستند. خانوارها در حال حاضر به‌طور متوسط از 482 گیگابایت داده طی یک ماه استفاده می‌کنند که 6 درصد نسبت‌به 453 گیگابایت متوسط مصرف خانوار بریتانیایی از اینترنت در سال‌های گذشته رشد داشته است.

فناوری فیبرنوری می‌تواند خانواده‌هایی را که نیاز به پخش زنده تصاویر، بازی، تماس ویدیویی، مطالعه‌ی آنلاین همه و همه را به‌طور هم‌زمان تجربه کنند و این چیزی است که آف کام به آن تأکید می‌کند تا شاید فرجی شود.

از جهت دیگر، نرخ رشد در سال‌های گذشته مشابه همین روند است اما هر دوی آن‌ها بسیار عقب‌تر از اوج سال 2020 یعنی افزایش 30 درصدی سالیانه در استفاده از داده‌ها هستند که البته ناشی از شیوع کووید نوزده از آن بود.

همچنین بازاریابی برای شرکت‌های مخابراتی در قسمت فیبر انجام خواهد شد که کاملاً واضح بود و تلاش مخابرات بریتانیا را دراین‌باره بهبود بخشیده است.

طرح قیمت عمده‌فروشی فیبر به محل FTTP خود را به تصویب رگلاتور بریتانیا ارائه نمود که مواضع در این خصوص جالب‌توجه قرار گرفته و با توجه به این‌که این طرح به دوره‌های طولانی تبدیل نگردد رقابت را در بازار بیشتر کرده است.

داده‌های آف کام نشان می‌دهد که 97 درصد خانه‌های بریتانیا پهنای باند فوق سریع را تجربه می‌کنند که به‌عنوان اتصال پایین‌دستی 30 مگابایت بر ثانیه یا بیشتر تعریف می‌شود، درحالی‌که 27 درصد از کسانی که می‌توانند به پهنای فوق سریع دسترسی داشته باشند.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search