دوشنبه, 12 دی 1401 15:38

وزارت نیرو به همکاری وزارت ارتباطات آمد

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

به گزارش مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات میزبان علی‌اکبر محرابیان وزیر نیرو بودند و در این دیدار درباره همراهی‌های مشترک تبادل نظراتی صورت گرفته‌است. در این دیدار وزیر ارتباطات با بیان مأموریت‌های وزارت ارتباطات در حوزه‌های مختلف به پروژه شبکه ملی اطلاعات اشاره نمود و از آن به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم دولت یاد کرد.

همچنین در یک‌سال گذشته دولت سیزدهم پیشرفت این پروژه را به حدود 60 درصد رسانده و با راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات خدمات با کیفیت در بستر امن و پرسرعت به مردم ارائه می‌گردد همچنین وزیر ارتباطات به برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات برای راه‌اندازی چهار قطب مرکز داده در کشور اشاره نمود و تأمین برق این چهار مرکز را به‌عنوان مراکز قطب داده کشور نیاز به همکاری وزارت نیرو دانست.

 همچنین زارع پور به پروژه فیبرنوری منازل و کسب‌وکارها به‌عنوان یکی دیگر از اولویت‌های دولت برای سه سال آینده اشاره کرده و این پروژه به‌عنوان یک پروژه راهبردی و ملی نیاز مردم به سرعت‌های بالای چند صد مگابیت بر ثانیه را تأمین می‌کند. ضمن این‌که توسعه نسل‌های جدید تلفن همراه نیازمند تأمین شبکه فیبر نوری بوده و وزیر ارتباطات با تأکید به این‌که انجام این پروژه می‌تواند ارتباطات پایدار کشور را تا چند دهه آینده بیمه کند از وزیر نیرو خواست تا زیرساخت‌های وزارت نیرو را به کمک این پروژه بیایند.

همچنین وزیر ارتباطات از وزارت نیرو به‌عنوان یکی از دستگاه‌های پیشرو در پیوستن به پنجره‌ی ملی خدمات دولت هوشمند تقدیر و تشکر نمود و علی‌اکبر محرابیان در این جلسه با توجه به پیشرفت‌های شبکه ملی اطلاعات این پیشرفت را به‌عنوان پروژه‌ای امیدبخش یاد کرد و تأکید کرد که برای اطلاع مردم باید درباره این شبکه اطلاع‌رسانی‌ها دقیق‌تر و گسترده‌تر صورت گیرد و اعلام آمادگی کامل خود را برای همکاری در پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها اعلام نمود و هر امکانی که در اختیار وزارت نیرو برای استفاده در این پروژه ملی نیاز باشد در اختیار قرار میدهند.

وزیر نیرو با توجه به جهت‌گیری وزارت نیرو برای بهره‌گیری حداکثری از فناوری‌های جدید برای هوشمندسازی این وزارت‌خانه قرائت کنتور ارسال لحظه‌ای و فرمان‌پذیری را برای مدیریت مصرف مهم عنوان نمود و بیان کرد اولویت وزارت نیرو هوشمندسازی کنتور پنج میلیون مشترک پرمصرف است که در این حوزه با وزارت ارتباطات همکاری داشته و براساس این گزارش در این جلسه معاونین دو وزیر نیز مباحثی را در رابطه با نوع شیوه همکاری دو وزارت‌خانه و مسائل مرتبط با آن مطرح نمودند و در پایان بیان کردند مدل همکاری برای پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها ظرف چند روز آینده بین معاونین این دو وزارت‌خانه به تفاهم خواهند رسید.

خبربان

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search