یکشنبه, 27 آذر 1401 16:38

پروژه فیبرنوری در مرکز 10 استان و 65 شهرستان

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

وزیر ارتباطات در دیداری که با تعدادی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی داشت به اهمیت پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها تأکید کرد و از آغاز پروژه توسط 10 اپراتور در 10 مرکز استان و شصت و پنج شهر خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر عیسی زارع پور در دیداری که هفته گذشته با نمایندگان مردمی از شهرهای ماکو، پلدشت، چالدران، شوط، درود، ازنا، ایلام، مهران، شیروان و چرداول و ملکشاهی داشت. بیان کرد در برخی از استان‌ها و مناطق به‌علت و کوهستانی بودن و صعب‌ العبور بودن مناطق ما مشکلاتی را برای انتقال ارتباطات داریم اما تلاشمان آن این است براساس برنامه‌ریزی‌هایی که این دولت داشته ارتباطات روستاها تأمین گردد، همچنین تاکنون ده شرکت و اپراتور برای اجرای این طرح ملی به پای کار آمده‌اند و کار در شصت و پنج شهر و در ده استان کلید خورده است و امیدواریم تا دهه فجر سال جاری در سراسر هر کشور این طرح عملی گردد.

وزیر ارتباطات برای بررسی بهتر وضعیت برخی از روستاها با دهیار یکی از روستاها در ارتباط با نحو برقراری ارتباطات روستاها و وضعیت اینترنت روستاها را بررسی نمودند.

همچنین نمایندگانی که در این دیدار حضور داشتند از مشکلات ارتباطات روستاها و مناطق حوزه انتخابیه خود و وضعیت فیبر کشی برخی از مسیرها و لزوم تقویت زیرساخت‌های ارتباطی صحبت کردند و نیز یکی از هفت کلان پروژه شبکه ملی اطلاعات توسعه زیرساخت‌ها، فیبر نوری می‌باشد که باید ایران جزو کشورهای ابتدایی در لیست ارتباطات فیبر نوری قرار بگیرد.

با برنامه‌ای که وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای دولت سیزدهم پیش‌بینی کرده امید دارد تا پایان این دولت هشتاد درصد خانوارها و کسب‌وکارها را به اتصالات فیبر نوری مجهز نماید و دولت منابع لازم را برای رسیدن به این مهم عملی سازد.

همچنین 8 درصد از درآمد اپراتورهای همراه را به این موضوع اختصاص می دهد و اکنون در پنجاه و یک شهر و دوازده استان اجرای پروژه کلید خورده و به‌زودی در سراسر کشور نیز آغاز خواهد شد بیش‌از دو میلیون خانوار نیز تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند و تا پایان سال این رقم دو برابر خواهد شد.

خبرگزاری مهر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search