شنبه, 29 مرداد 1401 10:01

آتش سوزی حوضچه های فیبرنوری علت اختلال اینترنت تهران بود

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

طی چند روز گذشته در شبکه اینترنت کاربران خطوط همراه اول و ایرانسل اختلالی ایجاد شد، که شبکه ها‌ی تلفن‌همراه کاربران در شهر تهران با اختلال روبرو شده بود که دربرخی موارد حتی امکان برقراری تماس نیز وجود نداشت.

علت این اختلال را محمدرضا بیدخام مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شبکه مخابرات ایران این‌گونه بیان کرد: که آتش‌سوزی که در یکی از حوضچه‌های ارتباطی شبکه مخابرات در منطقه 8 تهران باعث رخ داده بود تعدادی از خطوط ارتباطی که بین فیبر نوری و کابل مسی وجود دارد دچار اختلال گردید. عامل اصلی که باعث بروز این حوادث شده بود، متاسفانه عدم رعایت اصول حرفه‌ای توسط این اپراتورها بود که در آن اصول پدافند غیرعامل هم رعایت نشده بود.

در حال حاضر در حوزه تلفن مشتریان خانگی و تجاری ارتباطات ثابت و سیار با اختلال روبرو شدند که طی تلاش‌های انجام‌گرفته در اسرع وقت مشکل برطرف گردید و طی بررسی‌ها و تخمین میزان خسارات وارده حجم آتش‌سوزی و خسارات به خطوط ارتباطی بسیار بالا برآورد شده است، که ارتباطات درحال‌حاضر پایدار هستند در برخی نقاط شبکه اینترنت خطوط ثابت و سیار بعلت آسیب قابل‌توجه به کابل‌های ارتباطی همچنان با مشکلاتی روبه‌رو هستند که تمامی کارشناسان  تلاش خود را می‌کنند که  بزودی این قطعی برطرف گردد. این اختلال اخیر در اینترنت باعث شد تا خسارات جبران‌ناپذیری به برخی از ارگان‌ها وارد شود.

زیرساخت‌های کشور طبق استانداردها و پروتکل‌های سازمان پدافند غیرعامل به‌صورت مجزا و به واسطه ابلاغیات شورای عالی فضای مجازی به گونه‌ای باید معماری و تامین گردد که در هر زمان با وجود بحران در یک شبکه این اختلال سوئیچ گردد و در زمان بروز حوادث مثل سیل و آتش‌سوزی، جنگ یا زلزله پروتکل‌های پدافند غیرعامل شبکه داده و ارتباطی را از شبکه‌ای که اکنون در دست استفاده است به شبکه امن دیگری انتقال دهد تا کیفیت خدمات از بین نرود و دسترسی مردم به کسب و کسب‌وکارها مخدوش نگردد.

خبرگزاری ایسنا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search