دوشنبه, 24 آبان 1400 10:08

فیبر نوری در جهت تعویض اینترنت دایل آپ

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

چندین دهه از ورود اینترنت به ایران می گذرد، تا حدودی فناوری فیبر نوری با سرویس های دایل آپ و ADSL جایگزین شده است اگر چه هنوز به تمام منازل نرسیده است، اما این انتظار را داریم که طی سال های آینده این روند همه گیر باشد.

تا همین چند سال گذشته تعدادی از مسئولان بر این باور بودند فناوری اطلاعات و اینترنت، در دسته کالاهای لوکس قرار دارند و اینترنت 128 کلوبیتی هم برای دسترسی کافی است، اما امروزه این دیدگاه دستخوش تغییر شده است. طی سال های گذشته روند استفاده از اینترنت از سرعت کیلوبیتی در اینترنت دایل آپ، رفته رفته جایگزین فناوری ADSL داده است که سرعتی به مراتب بیشتر داده و سرعت هایی تا 521کلوبیت بر ثانیه و حتی 16 مگابیت را هم پوشش می داد، اما حالا نوبت فیبر های نوری است که جایگزین ADSL شود و سرعت هایی به مراتب بالاتر را برای کاربران به ارمغان دارد.

فیبر های نوری بسترهای انتقالی هستند که انتقال دیتا با سرعت بالاتر از گیگابیت انجام می شود. بدین منظور که اگر تا امروزاینترنت نهایت 20 مگابیت برثانیه سرعت داشت، با فیبرهای نوری این امکان وجود دارد که سرعت تا 1000 مگابیت یا یک گیگابیت بر ثانیه هم به مشتری تحویل داده شود.

شبکه دسترسی بر پایه فیبر نوری FTTH که تحت عنوان تانوما در ایران، از سال گذشته افتتاح شده که جهت دانلود فیلم و نرم افزار، تلفن تصویری، مشاهده برنامه های زنده تلویزیونی با کیقیت HD و4K، به کمک اینترنت پرسرعت که از جمله سرویس های قابل ارائه به صورت همزمان بر بستر فیبر نوری قابل ارائه است.

شرکت مخابرات ایران در سال های اخیر نسبت به تبدیل شبکه های مخابراتی و اینترنتی از کابل مسی به فیبر نوری گام برداشته و این تغییرات تاکنون به گفته کارشناسان و مسولان تا حد زیادی پیشرفت داشته است، اما شرکت FCR -ارائه دهندگان اینترنت ثابت – به دلیل مقرون به صرفه نبودن و هزینه های بالای آن، شبکه ارتباطی اختصاصی خود را ایجاد نکرده اند.

برخی مدیران با تاکید برحرکت به سمت جایگزینی فیبر نوری با کابل های مسی اعلام کرده بودند تا سال 2020 تمام روستاها و شهرهای کشور همانندیک تار عصبی گسترده، تحت پوشش شبکه فیبر نوری فرار خواهند گرفت.

کابل های قدیمی در منازل برای انتقال داده های اینترنتی مورد استفاده هستند ظرفیت لازم را برای انتقال با سرعت بالا ندارند و اگرچه به زعم برخی، کاربران عادی اینترنت نیازی به اینترنت با سرعت های چند ده مگابیتی نداشته باشند، اما گسترش فناوری به مرور به این سمت حرکت خواهد کرد و همین موضوع لزوم حرکت به سمت فیبر نوری را آشکار می کند.

به گزارش خبرگزاری صنعت

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search