پنج شنبه, 04 آذر 1400 11:11

گسترش فیبر نوری ارتباطات ثابت و پرسرعت امن ایجاد می کند

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

عیسی زارع پور وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات طی دیداری که با اعضای کمیسیون صنایع و معادن داشت اظهار داشت در چهار سال آینده دو راهبرد اساسی در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات دنبال خواهد شد، اولین راهبرد، توسعه دسترسی به شبکه پرسرعت داخلی تا دور افتاده ترین نقاط کشور خواهد بود.

راهبرد دوم در دور جدید وزارت ارتباطات توسعه خدمات هوشمند خواهد بود بیان داشت: ماباید زندگی مردم را با خدمات فناورپایه بومی گره بزنیم. در این چهار سال در سه بخش خدمات دولت الکترونیکی، خدمات غیر دولتی مرتبط با کسب و کارها و خدمات پایه کاربردی مرتبط با شبکه ملی اطلاعات تلاش خواهیم کرد تا نیازهای مردم را در این حوزه ها فراهم نماییم.

به طور طبیعی و مانند سایر کشور ها در حوزه ارتباطات، الویت در توسعه دسترسی ارتباطی شبکه ثابت است، بیان کرد: متاسفانه پایه گذاری ارتباطی در یک دهه اخیر به سمتی پیش رفته که کفه ترازوی توسعه شبکه همراه سنگین تر از شبکه ثابت بوده است.

طبق بیانات وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای توسعه ارتباطات ثابت و دسترسی عموم مردم کشور به شبکه امن، پایدار و ارزان باید نهضت فیبر کشی در کشور راه اندازی شود. همچنین لازم است همه خدمات فناورانه پایه به شکل یکپارچه دراختیار مردم قرار گیرد اما در حال حاضر جزایر متعددی در حوزه خدمات شکل گرفته است که هرکدام از دستگاه های دولتی با راه اندازی پلتفرم های مستقل ومجزا خدماتی مختص به خود ارائه می کنند.

پیش از سخنان وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، اعضای کمسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی به بیان نظرات، دغدغه ها و مطالبات خود پرداختند. سپس معاون برنامه ریزی، رئیس سازمان تنظیم مقررات، مجری طرح توسعه روستایی و دبیر شورای اجرایی فناوری اطلاعات گزارش گزیده ای از برنامه های حوزه خود و تشریح موانع موجود در مسیر پرداختند و از نمایندگان مجلس برای کمک به طرف کردن موانع موجود استمداد طلبیدند.

قبل از این نشست، نمایندگان مجلس از مرکز ملی تبادل سرویس در سازمان فناوری اطلاعات دیدن کردند.

خبرگزاری ایرانا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search