نکات مهم هنگام انتخاب پیگتیل فیبر نوری مناسب

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
مفهوم پیگتیل فیبرنوری

پیگتیل فیبر نوری نوعی کابل نوری برای انتقال اطلاعات از طریق نور میباشد که در یک سمت خود دارای کانکتور است و سر دیگر آن آزاد است و این انتها فیوژن میشود و یا با کریمپ فلزی با تار دیگر از کابل دیگر متصل میشود. این دسته از کابلهای فیبر نوری در متراژ مختلف و با کانکتورهای گوناگون تولید و در بازار عرضه میشوند.

پیگتیل‌های فیبرنوری شباهت بسیاری با پچ کوردهای فیبرنوری دارند و همانگونه که گفته شده تنها تفاوتشان در یک سر آزاد پیگتیل است. در واقع با از وسط نصف کردن یک پچ کورد دو پیگتیل فیبرنوری خواهیم داشت.

پیگتیل فیبرنوری همچون پچ کوردها در انواع سینگل مود و مالتی مود و با انواع کانکتورهای LC SC ST FC و غیره ارائه میشوند. علاوه بر این ها پیگتیل ها با توجه به شرایط محیطی در انواع مختلف پیگتیل ضدآب و پیگتیل روکش دار آرمورد تولید میشوند.

پیگتیل آرمورد:

این نوع پیگتیل با تیوب‌های ضد زنگ با فلزهای قوی در داخل روکش بیرونی همراه هستند و فیبر داخلی از محافظت بیشتری برخوردار هستند. همچنین آسیب‌های ناشی از کارهای ساختمانی، جوندگان و غیره را نیز کاهش میدهد.

پیگتیل ضد آب:

این نوع پیگتیل با یک واحد ضد آب تقویت شده از فولاد ضد زنگ و روکش پلی اتیلن طراحی شده است و می توان از آن در محیط های خشن مانند دکل های ارتباطی و نظامی استفاده کرد.

تفاوت پیگتیل های مالتی مود و سینگل مود

تفاوت اصلی بین پیگتیل‌های مالتی مود Multi mode و سینگل مودSingle Mode در تعداد مدهای نوری است که از آنها برای انتقال اطلاعات استفاده می‌شود.

پیگتیل‌های مالتی مود، میتوانند چندین نوع حالت نوری در داخل فیبر نوری پخش کنند که هر کدام با زاویه‌ای متفاوت به داخل فیبر نوری تزریق می‌شوند. در واقع موجودیت چندین مد نوری با عرض پهنای باند بالا، اجازه می‌دهد تا انتقال اطلاعات با سرعت بالاتر اما در فواصل کوتاه‌تری امکان پذیر باشد. اما در بزرگترین فاصله‌ها و برای انتقال اطلاعات با فرکانس‌های بالا، مشکلاتی مانند پخش نور و تداخل میان مدها به وجود می‌آید.

اما پیگتیل‌ سینگل مود، تنها یک نوع حالت نوری را پخش میکند که به طور مستقیم به سمت مقصد حرکت می‌کند. این نوع پیگتیل‌ها امکان انتقال اطلاعات با فرکانس بالا و در فواصل بلند را فراهم می‌کنند.

در ضمن باید در نظر داشت فیبرنوری تک حالته معمولا به رنگ زرد و فیبرنوری چندحالته به رنگ نارنجی (رنگ پوشش پیگتیل فیبر 10G OM3 و OM4 معمولاً آبی است.) تولید میشوند.

انتخاب پیگتیل فیبرنوری مناسب

چگونه یک پیگتیل فیبر نوری مناسب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب پیگتیل فیبر نوری ، بهتر است ابتدا نیاز خود را به دقت بررسی کنید و نوع پیگتیل مورد نظر را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید. در ادامه، می توانید به موارد زیر توجه کنید:

1- نوع فیبر نوری:

در پیگتیل های فیبر نوری، همانگونه که مطرح شد انواع مختلف فیبر نوری استفاده می شود که شامل OM1، OM2، OM3، OM4 و OS2 هستند. برای انتقال اطلاعات با سرعت بالا و در فواصل بلند، بهتر است از فیبر نوری با شاخص شکست نوری کمتر استفاده کنید.

2- نوع پوشش:

پیگتیل‌های فیبر نوری می‌توانند با پوشش‌های مختلفی تولید شوند که شاملPVC، LSZH و OFNR هستند. بهتر است برای محیط‌هایی که به دلیل عدم ایجاد دود و حرارت، ایمنی بالاتری نسبت به آتش سوزی دارند، پوشش LSZH یا OFNR استفاده کنید.

3- نوع کانکتور:

همانگونه که ذکر شد پیگتیل‌های فیبر نوری با انواع مختلف کانکتورها مانند LC، SC، ST، FC و MTRJ تولید می‌شوند. قبل از انتخاب و خرید پیگتیل، بهتر است نوع کانکتور و اتصالات دستگاه‌های خود را بررسی کنید تا بتوانید پیگتیل مناسب را برای نیاز خود انتخاب کنید.

4- فاصله انتقال:

برای خرید پیگتیل‌‎های فیبر نوری، باید فاصله انتقال مورد نیاز خود را مشخص کنید تا بتوانید پیگتیل مناسب را برای نیاز خود انتخاب کنید.

5- هزینه پیگتیل:

هزینه پیگتیل های فیبر نوری ممکن است بین انواع مختلف پیگتیل‌ها متفاوت باشد. بهتر است برای خرید پیگتیل، بودجه خود را مشخص کنید و با توجه به نیاز خود، پیگتیل مناسب را انتخاب کنید. در برخی موارد، پیگتیل‌های با کیفیت بالا همراه با هزینه بالاتری همراه خواهند بود، اما برای استفاده در بلند مدت و اطمینان از عملکرد بهتر، ممکن است ارزش خرید آنها بیشتر باشد.

6- برند:

برای انتخاب پیگتیل فیبر نوری، بهتر است از شرکت‌هایی خرید کنید که تضمین کیفیت را به شما ارائه می‌دهند. این امر به شما اطمینان می‌دهد که پیگتیل تولید شده در کنترل کیفیت و استانداردهای لازم قرار دارد.

از کجا بخریم؟

فاطر رسانور به عنوان یکی از پیشروان در عرصه تامین قطعات پسیو و اکتیو شبکه فیبر نوری، با افتخار محصولات پیگتیل فیبر نوری با کیفیت بالا را ارائه می‌دهد. با خرید پیگتیل فیبر نوری از فاطر رسانور، از کیفیت بالایی برخوردار خواهید بود که به شما اجازه می‌دهد از انتقال داده‌هایتان با سرعت بالا و با کیفیت مناسب برخوردار شوید.

همچنین، با تیم فنی مجرب و متخصص فاطر رسانور، به شما تضمین می‌شود که بهترین پیشنهادها و راهکارهای ممکن برای تامین نیازهای شما در حوزه شبکه فیبر نوری ارائه خواهد شد. پیگتیل های فیبر نوری فاطر رسانور با استفاده از استانداردهای روز دنیا ساخته می‌شوند و در انتخاب آنها به معیارهایی از جمله مقاومت در برابر خرابی و عملکرد پایدار توجه ویژه ای شده است.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search