انتخاب هوشمندانه ی سیستم های نظارت تصویری

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

همه ما می دانیم که تکنولوژی هرگز متوقف نمی شود. اما چگونه می توان بدون تحمل هزینه های گزاف با آخرین فناوری های نظارت تصویری همگام شد؟ برای جلوگیری از تعمیرات اساسی پر هزینه و یا منسوخ شدن زود هنگام محصولات خریداری شده، لازم است از همان ابتدا در مورد انتخاب محصولات هوشمندانه تصمیم بگیریم. اولین و مهمترین المان، انتخاب محصولات مبتنی بر استانداردهای باز که دارای حداکثر انعطاف پذیری در هنگام افزودن اجزا و قطعات جدید می باشند، است. موارد دیگری که هنگام خرید محصول باید به آن توجه کرد:

- تخمین سیستم نظارتی با امکان افزوده شدن فضاهای جدید

اطمینان حاصل کنید که سیستم شما با قابلیت گسترش پذیری طراحی شده است. حتی اگر تصمیم ندارید طی دو تا پنج سال آینده سیستم نظارتی خود را گسترش دهید، حداقل 25 درصد بیش از نیاز فعلی خود را در نظر بگیرید بدون اینکه دوربین ها و ذخیره سازهای اضافی را خریداری نمائید. در این صورت با گسترش سازمان و افزایش تقاضا جهت نظارت تصویری، با هوشمندی که در اجرای زیرساخت به خرج داده اید کار راحتی را در پیش خواهید داشت.

انتخاب هوشمندانه ی سیستم های نظارت تصویری

- تنظیم حداقل استانداردها برای قابلیت های سیستم

در مورد آنچه که می خواهید نهایتاً به آن دست یابید فکر کنید. چیزهایی که باید داشته باشید را از مواردی که به دنبال داشتن آنها هستید تفکیک کنید. این امر به شما در تعیین چیزی که می خواهید به درستی توجیه نمائید کمک میکند. قابلیت های پیشرفته ای مانند فناوری آنالیز، هزینه های اولیه، تعمیر و نگهداری و آموزش پرسنل جهت استفاده از این تکنولوژی را افزایش می دهد. تصمیماتی که در مورد این استانداردها اتخاذ می کنید نه تنها در هزینه های کوتاه مدت بلکه در هزینه های بلند مدت نیز تاثیر خواهد داشت. بنابراین برای مدیریت کامل چرخه عمر شامل تعمیر و نگهداری، ارتقاء، به روز رسانی نرم افزار ها و جایگزینی محصولات، بودجه بندی و برنامه ریزی نمائید.

- در گیر کردن ذینفعان متعدد در پروژه

از آنجا که سیستم های نظارت تصویری چند منظوره هستند، اغلب میتوان از آنها به عنوان یک منبع مشترک استفاده کرد. اگرچه تمرکز سیستمهای امنیتی بر روی نظارت است اما می توان از این تصاویر جهت جمع آوری اطلاعات مربوط به کسب و کار جهت بازاریابی، تجارت، کنترل موجودی و... استفاده کرد. درگیرکردن ذینفعان بیشتر در پروژه، موجب به اشتراک گذاری هزینه ها می شود.

- انتخاب فروشنده معتبر

شرکای استراتژیک که برای مدت طولانی در صنعت امنیت هستند را انتخاب کنید. آخرین استارت آپ ها یا شرکت هایی که به نظارت امنیتی تنها به چشم یک کسب و کار نگاه می کنند ممکن است در آینده از شما پشتیبانی های لازم را نکنند. بنابر این سلامت مالی شرکت های مذکور را بررسی نمائید. در سابقه ی آنها به پشتیبانی و ارتقاء محصول دقت کنید. از مشتریان آنها سوال کنید چگونه به مشکلاتشان رسیدگی کرده اند. آیا برای مشتریان کلاس های آموزشی بر پا کرده اند؟ موجودیت و در دسترس بودن محصولات آنها را نیز آنالیز نمائید.

- انتخاب محصولات مستحکم و بادوام

محصولاتی را انتخاب کنید که میزان خرابی آنها کم باشد. مورد بعدی نصب اجزا در محلهایی با فرکانس مزاحم است بخصوص اگر در محلی نصب شود که از نظر جابجایی با سختی هایی همراه بوده و مستلزم کار زیاد باشد. هرگز تحت تاثیر برچسب قیمت کالا قرار نگیرید. شما ممکن است هزینه ی کمتری را برای یک جنس ارزان پرداخت کنید اما در نهایت به دلیل خرابی های زیاد متحمل هزینه های گزاف خواهید شد. علاوه بر این در صورت خرابی اجزا، کسب و کار شما نیز آسیب پذیر شده و با مشکلات امنیتی مواجه خواهد شد. بنابراین محصولی را انتخاب کنید که شامل گارنتی تعمیر یا جایگزینی باشد.

سخن آخر

هیچ عجله ای نیست به محض ورود تکنولوژی جدید شما به تکاپوی تغییر سیستم امنیتی خود ببیفتید مگر اینکه نیاز خاصی در این بین وجود داشته باشد! صبر کنید این تکنولوژی امتحان خود را پس دهد چرا که در آخر به محصولی دست پیدا خواهی کرد که قابل اطمینان تر بوده و هزینه ای آن نیز معقول تر شده است. محصولاتی را انتخاب کنید که بر اساس استانداردهای باز بوده، بطور گسترده از آنها استفاده شده و دارای پشتیبانی قوی باشند. این امن ترین راه برای راه اندازی یک سیستم امنیتی مقرون به صرفه در طولانی مدت است.

منبع مقاله

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search