اینترنت اشیاء طوفان داده به راه می اندازد!

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)
 اینترنت اشیاء طوفان داده به راه می اندازد

در کمتر از یک دهه، همه ی دستگاه ها می توانند به اینترنت متصل شوند. این امر چه تاثیری بر کسب و کار فروشندگان تجهیزات نوری خواهد گذاشت؟
همانطور که جهان برای اینترنت اشیاء آماده می شود، Verizon ادعا دارد این فناوری در حال حاضر جریان و مسیر اصلی است. غول مخابراتی امریکا در آخرین گزارشات خود از وضعیت بازار اینترنت اشیاء 2016، اظهار داشت، سال 2015 سالی بود که استفاده از اینترنت اشیاء تصویب شد و شرکت های مختلف، اینترنت اشیاء را مستقیماً در رادارهای خود داشته اند.

بر اساس این گزارش انتظار می رود بازار اینترنت اشیاء تا سال 2019 به عدد 1.3 تریلیون دلار یعنی دو برابر رقم کنونی برسد. همچنین در بازه ی زمانی مشابه با نصب IOT تعداد دیوایس های متصل، با رشد سه برابری به 25.6 میلیارد خواهد رسید. اما چنانچه شرکت های مطرح در صنعت وایرلس، راهی برای گسترش اتصال دیواس هایی که سنسورهای زیادی دارند به اینترنت پیدا کنند، آیا این مسئله ی مهمی برای فروشندگان تجهیزات نوری خواهد بود؟ استفن رتنبرگر معاون بازاریابی و روابط سرمایه گذاران شبکه های نوری ADVA اذعان داشت اختلال در شبکه ی تلفن همراه به مراتب از هر گونه تغییری که در شبکه های نوری رخ می دهد مهم تر است.

وی گفت: "تقاضای پهنای باند بیشتر دیگر تنها از سوی انسانها نخواهد بود چرا که تعداد سرسام آوری از این دستگاه ها ( دستگاه های متصل شده بصورت بیسیم) در حال تولید و مصرف داده های زیادی هستند. در نهایت تمام این دستگاه در کنار هم درون یک شبکه نوری قرار می گیرند تا پهنای باند مورد نیاز آنها را فراهم نماید. با زیاد شدن این دستگاه ها، بدون شبکه های نوری، ایجاد ارتباط امکان پذیر نخواهد بود. لدن بلر مدیر ارشد استراتژی در شرکت Ciena نیز با رتنبرگر هم نظر است. وی افزود اگرچه لایه های شبکه نوری مستقیماً با اینترنت اشیاء سرو کار ندارد اما قطعاً در رسیدن آن به موفقیت بسیار مهم و حیاتی خواهند بود.

اینترنت اشیاء چگونگی دسترسی و تجمیع شبکه ها، توزیع حجم زیادی از داده ها بین دیاسنترها و همچنین محلی که داده های اینترنت اشیاء پردازش و ذخیره می شوند را تحت تاثیر قرار خواهد داد. Kyle Hollasch رئیس بخش بازاریابی تجهیزات نوری نوکیا، برچگونگی اتصال ده ها میلیارد دستگاه مختلف به اینترنت اشیاء که نیاز است بسیار سریع، قابل اعتماد، انعطاف پذیر و همیشه در دسترس باشند تأکید کرد. وی اشاره داشت :"برای مثال در "واقعیت مجازی" نیاز است تا اتصال سریع و در هر زمانی ایجاد شود. بدین منظور، سه اصل اتصال نوری، مسیریابی و انتقال از اهمیت ویژه ی برخوردار خواهد بود."

طوفان داده اینترنت اشیاء

اینترنت اشیاء به زودی بسیاری از صنایع مختلف نظیر پزشکی، مدیریت ساختمان، حمل و نقل، خطوط هوایی، سیستم های قانون گذاری و خدمات عمومی را در بر خواهد گرفت. اشیاء متصل به اینترنت اشیاء انواع مختلفی از داده ها از یک بسته ی تله متری کوچک گرفته تا جریانهای ویدیوئی چند رسانه ی را ارسال خواهند کرد. شرکت های مطرح در صنعت همگی معتقدند زمانی که این میلیاردها دستگاه شروع به انتقال اطلاعات در شبکه نمایند جمع آوری بسته های داده در مقیاس خیلی بزرگ، کاری بسیار مهم و حیاتی خواهد بود.

اینترنت اشیاء همه چیز را تغییر خواهد داد و کاربردهایی نظیر شهر هوشمند، خودرو بدون راننده و شبکه ی بازیهای آنلاین را به ارمغان خواهد آورد که مستلزم سرعت و حداقل تاخییر ممکن خواهند بود.

اینترنت اشیاء نیازمند نسل جدیدی از دیتا سنترها خواهد بود!

دیتا سنترها در حال تبدیل شدن به موضوع مهمی در راه اندازی اینترنت اشیاء شده اند، در نتیجه شبکه ی DCI(data center interconnect) باید خود را برای سهولت در توزیع ترابیت داده از سوی IOT آماده نماید. در حال حاضر پیشرفت های صورت گرفته در coherent optics ، راه های انتقال موفق داده ها با نرخ بیت 100G و یا بالاتر و در هر فاصله ای را هموار کرده و به طرز چشمگیری موجب بهبود عملکرد DCI که زیربنای اصلی IOT می باشد، شده است. نیاز است در ارتباطات شبکه ی دیتا سنترها ویژگی های امنیتی بیشتری لحاظ شده و تجهیزات پیشرفته ی با حداقل تأخیر و با امکان رمزنگاری in-flight بر روی داده ها بکار گرفته شوند.

منبع مقاله

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search