چرا باید خود را برای شبکه های 40G/100G آماده کنیم؟

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

امروزه که دیتا سنترها از نظر ترافیک و مقیاس در حال رشد هستند، تکنولوژی 40G/100G Ethernet دیگر دست نیافتنی نبوده و به زودی به استانداردی جدید برای پهنای باند بالا و معماری هوشمند تبدیل خواهد شد. در مواجهه با این جریان در دیتاسنترها، چه آماده سازی هایی باید انجام داد؟ این مقاله را بخوانید تا با جزئیات کار بیشتر آشنا شوید.

ماژول 40G/100G با اینترفیس LC یا MPO ؟

بطور معمول، اینترفیس هایی که فرستنده گیرنده های 40G/100G استفاده می کنند از دو نوع LC و MPO می باشد. ماژول های با اینترفیس LC برای فیبر نوری سینگل مد و در مسافت طولانی مورد استفاده قرار می گیرند در حالیکه نوع MPO آن برای فیبر مالتی مد و در مسافت کوتاه استفاده می شود. با این حال برخی فرستنده گیرنده ها هم هستند که از این قالب پیروی نمی کنند. به عنوان مثال، 40GBase-UNIV از کانکتور duplex LC استفاده کرده که فقط مسافت 150 متر بر روی فیبر OM3 و OM4 و مسافت 500 متر بر روی فیبر سینگل مد را پشتیبانی می نماید. همچنین، 100GBase-PSM4 یک ماژول سینگل مد است اما از اینترفیس MPO برای انتقال داده استفاده می نماید. انتخاب فرستنده گیرنده 40G/100G با اینترفیس LC یا MPO نهایتاً به مسافتی که شما می خواهید داده را انتقال دهید بستگی دارد.

شبکه های 40 G/100G

هزینه های خود را با سیستم کابل کشی از قبل ترمینال شده کاهش دهید!

هزینه همیشه فاکتور مهمی برای مدیران IT و کاربران دیگر بوده است. از آنجا که شبکه ی 40G/100G نسخه ی کامل شده ی 10G نیست، تجهیزات استفاده شده در این شبکه ی پرسرعت بسیار گران هستند، بنابراین ما باید تا جایی که امکان دارد هزینه های خود را در مسیر حرکت به سمت شبکه ی 40G/100G کاهش دهیم. بنابراین سیستم کابل کشی از قبل ترمینال شده انتخاب خوبی خواهد بود.

شبکه های 40 G/100G

سیستم کابل کشی از قبل ترمینال شده، به کابل ها و قطعات ماژولاری اطلاق می شود که در کارخانه با کانکتور ترمینال شده اند. این تجهیزات در انواع مختلفی از کانکتور Fan-outs و ماژول های متصل شده یا مجزا تا کابلهای مس و فیبر که در یک سر آن کانکتور نصب شده است، تولید می شوند. با استفاده از این سیستم، دیگر به نیروی انسانی جهت کانکتور زدن در سایت نیاز نبوده و نیروی کار کمتر به معنای هزینه ی کمتر خواهد بود. با استفاده از این روش تا 57 درصد هزینه های خود را کاهش خواهید داد.

هزینه های خود را با سیستم کابل کشی از قبل ترمینال شده کاهش دهید

تضمین شبکه شما با استفاده از زیر ساخت ‎12-Fiber‎

در بسیاری از شبکه های 40G/100G ، توصیه می شود که از ‎12-Fiber‎ بین سوئیچ کر و تجهیزات توزیع در دیتاسنترها استفاده شود، اما در حقیقت اگر بخواهید شبکه ی خود را در آینده تضمین نمائید باید از ‎24-Fiber‎ استفاده کنید. چرا؟؟ بیاید با هم یک مقایسه سریع داشته باشیم:
در کاربردهای 40G رایج، 4 کر چپ و 4 کر راست از 12 فیبر کانکتور MPO برای ارسال و دریافت استفاده می شوند در حالیکه 4 کر میانی بلا استفاده باقی می ماند. در ‎24-fiber 40Gb‏، تمام 24 کر فیبر در پلاگین MPO مورد استفاده قرار میگیرد. 24 فیبر در سه دسته هشتایی تقسیم می شود که خروجی آن سه کانکتور تمام 40G است. در 100GbE اگر کانکتور ‎12-fiber MPO‏ را انتخاب کنیم، به دو کانکتور و دو کابل ترانک MPO نیاز داریم، 20 فیبر میانی برای ارسال و دریافت 10G استفاده شده و دو فیبر چپ و راست بلا استفاده است. با این حال، در این مورد ما تنها به یک کانکتور MPO 24 و یک کابل ترانک 24f نیاز داریم و از ازدحام کابل در دیتا سنتر نیز 1-1/2 برابر جلوگیری کرده ایم.

 تضمین شبکه شما با استفاده از زیر ساخت ‎12-Fiber نتیجه گیری

با افزایش سریع پهنای باند مصرفی، مهاجرت از شبکه 10G به 40G/100G اجتناب ناپذیر است. فرستنده گیرنده با اینترفیس مناسب، سیستم کابل کشی از قبل ترمینال شده و زیر ساخت ‎24-Fiber‎ برای ایجاد یک دیتا ستر 40G/100G مقرون به صرفه و با چگالی بالا مورد نیاز است.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search