راهنمای انتخاب دستگاه فیوژن فیبر نوری

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

فیبر نوری در حال حاضر به طور گسترده ای در شبکه های سراسر جهان استفاده می شود. هنگامی که آن را برای کار واقعی به کار می بریم، اتصال تارهای فیبر نوری یک کار ضروری است. دستگاه فیوژن فیبر نوری یک ابزار موثر برای جوش فیبر نوری است. اما انتخاب نوع مناسب دستگاه فیوژن فیبر نوری هنوز هم یک چالش بزرگ به حساب می آید. در این مقاله، ما در مورد چگونگی پیدا کردن دستگاه فیوژن فیبر نوری مطابق با نیازهایمان صحبت خواهیم کرد. قبل از بحث در مورد انواع مختلف دستگاه فیوژن فیبر نوری، اجازه دهید ابتدا نگاهی به اصول کار و عملکرد خاص دستگاه فیوژن فیبر نوری داشته باشیم.

با استفاده از جوش فیوژن فیبر نوری، اتصال دائمی برقرار می شود به طوری که سیگنال های نور می توانند از یک فیبر به دیگری، با تلفات بسیار کمی در لینک انتقال یابند. منبع حرارت یک متصل کننده فیوژن فیبر نوری می تواند یک لیزر، شعله گاز، یک رشته تنگستن یا یک قوس الکتریکی باشد. در حال حاضر محبوب ترین و پرکاربردترین نوع منبع حرارتی، قوس الکتریکی می باشد. امروزه با توجه به سیستم تراز کردن متفاوت تارها به هنگام اتصال فیوژن فیبر نوری دو نوع دستگاه فیوژن فیبر نوری وجود دارد. یکی از آن ها با تراز کردن غلاف (Cladding) و دیگری با تراز کردن کردن هسته (Core) عملیات فیوژن فیبر نوری را انجام می دهد. اگر شما تفاوت بین این دو نوع دستگاه فیوژن فیبر نوری را بدانید، پیدا کردن یک دستگاه فیوژن فیبر نوری، مشکل نخواهد بود.

دستگاه فیوژن فیبر نوری مبتنی بر تراز کردن برحسب هسته

در حال حاضر تراز کردن بر حسب هسته پرکاربردترین فناوری برای جوش فیوژن فیبر نوری است. دستگاه فیوژن فیبر نوری با استفاده از ترکیب تصویر و سیستم تشخیص نور می تواند هسته تارهای فیبر نوری را به منظور اندازه گیری و نمایش موقعیت هسته مشاهده کند. تارهای نوری در شیار V شکل قرار می گیرد و در سه بعد X افقی، Y عمودی و Z خارج/داخل تراز می شود. این نوع دستگاه فیوژن فیبر نوری برای انواع تارهای فیبر نوری، مانند سینگل مود یا مالتی مود سازگار بوده و برای جوش تارهای بد و قدیمی با تارهای جدید و خوب، مناسب می باشد.این دستگاه، تا حدی گران بوده اما ترازبندی آن دارای دقت بالایی است.

دستگاه فیوژن فیبر نوری

دستگاه فیوژن فیبر نوری مبتنی بر تراز کردن برحسب غلاف (Cladding)

تراز کردن برحسب غلاف نیز تراز پسیو یا شیار نوع V و ثابت نامیده می شود. این نوع از دستگاه فیوژن فیبر نوری متکی به شیوه تراز نمودن فیبر بر شیار V شکل است که سطح بیرونی یا غلاف فیبر را در نظر می گیرد. هسته فیبر ازداخل و از سمت خارج قابل تنظیم است. این نوع از دستگاه فیوژن فیبر نوری فقط برای فیبر مالتی مود و فیبر سینگل مود با کیفیت بالا مناسب است. دستگاه فیوژن فیبر نوری مبتنی بر تراز کردن برحسب غلاف (Cladding) هزینه پایین تر و هم ترازی سریعتر دارد اما تقاضا برای کیفیت بالاتر فیبر روز به روز بیشتر می شود و این نوع فیوژن فیبر نوری تلفات بیشتری دارا می باشد.

دستگاه فیوژن فیبر نوری

پیشنهادات مفید برای اسپلایسینگ فیبر نوری اگرچه اسپلایسینگ دو نوع فیبر نوری متفاوت است اما ما در اینجا به روشهای فیوژن فیبر نوری معمول و رایج اشاره می کنیم. برخی از پیشنهادها برای اسپلایسینگ فیبر نوری عبارتند از:

  1. دستگاه فیوژن فیبر نوری را قبل از اسپلایسینگ پاک و تمیز کنید. زمان اسپلایسینگ فیبرهای نوری، هر گونه آلودگی نامرئی باعث مشکلات بسیار زیادی شود.
  2. به منظور افزایش سرعت هم ترازی برای دستگاه فیوژن فیبر نوری، استفاده از ابزار دیگر، مانند Cleaver فیبر نوری مهم است. Cleaving خوب در اسپلایسینگ اتلاف توان فیوژن فیبر نوری فیبر نوری را کاهش می دهد.
  3. اطمینان حاصل کنید پارامترهای فیوژن فیبر نوری با متد و شیوه خاص قابل تنظیم است. تغییرات پارامترها نیز مشکلاتی را برای تنظیم دلخواه کاربر ایجاد می کند.
نتیجه

انتخاب یک دستگاه فیوژن فیبر نوری مناسب برای فرآیند اسپلایسینگ سودمند و مفید می باشد. شما می توانید با در نظر گرفتن نیازها و هزینه مقرون به صرفه، دستگاه فیوژن فیبر نوری فیبر نوری مناسب را پیدا کنید. دستگاه فیوژن فیبر نوری مبتنی بر تراز کردن برحسب هسته از دستگاه فیوژن فیبر نوری فیبر نوری مبتنی بر تراز کردن برحسب غلاف (Cladding) گران تر و دقیق تر است. لطفا دستگاه فیوژن فیبر نوری ایده آل خود را عاقلانه انتخاب کنید و فراموش نکنید که به دنبال بهترین دستگاه طبق پروژه و کاربرد خود باشید.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search