انواع کابل فیبر نوری از نظر ساختار(قسمت دوم)

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

Ribbon Cable

استفاده از Ribbon cable در جایی که نیاز به تعداد فیبر بالا و قطر کم کابل می باشد ترجیح داده می شود. این کابل بیشترین فیبر را در کوچکترین کابل دارد، به این دلیل که تمام فیبر ها در ردیف هایی در ribbon گذاشته شده اند (معمولا 12 فیبر) و ribbon ها در بالای یکدیگر قرار داده شده اند. این کابل نه تنها کوچکترین کابل با بیشترین تعداد فیبر است بلکه ارزانترین کابل هم می باشد. به طور معمول 144 فیبر تنها یک مقطع در حدود 1.4 اینچ یا 6 میلی متر دارد و قطر ژاکت فقط 13 میلی متر یا 1.2 اینچ است! برخی از طرح های کابل از یک هسته بدون شکاف با حداکثر 6 تا از این 144 مجموعه فیبر Ribbon برای 864 فیبر در یک کابل استفاده می کنند! از آنجا که این کابل از نوع outdoor است، برای جلوگیری از نفوذ آب با ژل پر شده است. مزیت دیگر کابل Ribbon این است که دستگاه های فیوژن می توانند یک ribbon ‏(12 فیبر)‎ را در یک زمان اتصال دهند و نصب و راه اندازی سریع و آسان صورت می گیرد. پیگتیل های ribbon به کابل برای ترمینال سریع فیوژن می شوند.

فیبر نوری Ribbon Cable

Armored Cable

کابل های آرمور در کاربردهای outdoor که کابل مسقیم در خاک قرار می گیرد و به یک کابل ناهموار مقاوم در برابر جویدگی نیاز است استفاده می شود. کابل های آرمور بار های cruch را به خوبی تحمل می کنند. کابل های نصب شده توسط دفن مستقیم در خاک در مناطقی که جوندگان یک مشکل به حساب می آیند معمولا یک آرمور فلزی بین دو ژاکت برای محافظت در برابر جوندگان دارند. کاربرد دیگر برای کابل آرمور در دیتاسنتر است که کابل ها در زیر زمین نصب شده اند و یک نگرانی راجع به آسیب دیدن کابل فیبر وجود دارد. کابل های آرمور رسانا هستند، بنابراین باید به درستی نصب شوند.

فیبر نوری Armored Cable

کابل هوایی (Aerial cable)

کابل هوایی برای نصب خارجی در ستون ها می باشد. آنها می توانند به فرستنده یا کابل های دیگر (مشترک در CATV) ضربه بزند. یا عضو مقاوم فلزی یا آرمید برای ایجاد پشتیبانی مستقل برای آنها داشته باشند. کابل نشان داده شده یک پیام رسان استیل برای پشتیبانی دارد. این کابل باید به درستی نصب شود.

استفاده گسترده این کابل ها به عنوان OPGW می باشد که کابل توزیع با ولتاژ بالاست با فیبر در مرکز. فیبر تحت تاثیر میدان الکتریکی قرار نمی گیرد و با توجه به این فایده در نصب آن، این فیبر ها برای مدیریت شبکه و ارتباطات مناسب می باشند. این کابل ها معمولا در بالای برج های ولتاژ بالا نصب می شوند اما تا سطح زمین برای نصب یا ترمینال آورده می شوند.

کابل هوایی (Aerial cable) کابل فیبر نوری Aerial

Air-Blown Fiber

نوع دیگر کابل واقعا کابل نیست. با نصب یک کابل که فقط مجموعه ای از تیوب های پلاستیکی خالی است، شما می توانید فیبر ها را به درون تیوب ها با استفاده از فشرده سازی گازی که مورد نیاز است بدمید. اگر شما نیازمند ارتقا و به روز رسانی می باشید فیبر های قدیمی را به بیرون بدمید و فیبر های جدید را به داخل بدمید. هر دو نسخه ی indoor و outdoor کابل های فیبر نوری Air-blown ، دردسترس می باشند و آنها حتی برای FTTH استفاده شده اند. برای این کار فیبر های مخصوص موردنیاز است که روکشی برای آسان دمیدن به درون تیوب داشته باشد، اما هر دو نوع فیبر singlemode یا multimode در دسترس می باشند و به دلیل اینکه تیوب ها باید نصب شوند برای نصب گران می باشند و تجهیزات مخصوص و آموزش نصب مورد نیاز است . اما برای ارتقا و به روز رسانی مقرون به صرفه است.

کابل فیبر  Air-Blown

کابل های ترکیبی ( Hybrid) و کامپوزیت

این دو نوع کابل اغلب اشتباه گرفته می شوند. اما همه و NEC آنها را به این صورت تعریف می کنند:

کابل ترکیبی: کابل هایی که شامل دو نوع فیبر می باشند، معمولا single mode و multi mode. این کابل ها اغلب در فضای باز و محل بک بن هایی که فیبرهای نوری single mode ممکن است در آینده استفاده شوند استفاده می شوند. کابل کامپوزیت: کابل هایی که شامل هم فیبر و هم هادی الکتریکی می باشند. وسایل نقلیه زیر دریایی از کابل هایی مثل این استفاده می کنند و همچنین برخی از این کابل ها برای آنتن های بی سیم از راه دور یا دوربین های CCTV استفاده می شوند. این کابل ها باید به درستی برای ایمنی در زمین قرار گیرند و تضمین شوند.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search