سه شنبه, 17 آبان 1401 11:29

شرط لازم دستیابی به 20میلیون پورت فیبر نوری

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

همانگونه که می دانید از مولفه های اصلی تولید ثروت و قدرت در بخش ارتباطات از بستر مخابرات عبور می کند، در این زمینه می توان با اتکا به دانش متخصصان بومی کشور زمینه های ارتقا سیستم های مخابراتی را به منظور پوشش بهتر و سرعت امن داده ها و دیتا و پایداری شبکه را فراهم ساخت.

از جمله مهمترین و اساسی ترین مراحل برای رسیدن به این امر توسعه دسترسی مبتنی بر فیبرنوری برای تمام مشتریان و در سراسر کشور است، ارائه خدماتی که منجر به رضایت مشتریان می گردد مهم است و با تشکیل کارگروه های شرکت مخابرات ایران شاخص ها از نظر کیفی بررسی و پایش می گردد.

به جهت تحقق این امر مهم توسعه دسترسی مبتنی برفیبرنوری در سراسر کشور اعلام و تاکید گردید که برای تحقق برنامه های اعلام شده در حوزه ارتباطی کشور و راه اندازی 20 میلیون اینترنت پرسرعت بربستر فیبرنوری با برنامه وزارت ارتباطات به یک عزم ملی در حوزه ارتباطات تبدیل گردیده است.

در بهمن ماه سال گذشته وزیر ارتباطات بیان کرد طی 10روز فاز اول این کار آغاز گردید و واگذاری اینترنت براساس فیبرنوری می شود و نزدیک به نیم میلیون فیبرنوری در سراسر کشور آماده بهره برداری است.

رسیدن به هدف تعیین شده یک بازه زمانی 10ساله را می طلبد که این دولت تصمیم دارد ظرف مدت سه الی چهار سال این کار انجام گیرد،این کار یک عزم بزرگ و ملی است که همه بخش های مختلف باید پای کار بیایند تا این امر محقق گردد.

این مهم در لایه بودجه 1401هم زیرساخت هایی برای این پروژه در نظر گرفته، بنابراین باید نهضتی در سراسر کشور راه بیفتد و همه دستگاه ها پای کار بایند تااین پروژه ملی انجام شود.

طبق بیانات دولت سیزدهم تا پایان این دولت 20میلیون پوشش ایجاد شده است و در حال حاضر 10استان کار شروع شده و تاکنون حدود دو میلیون پوشش ایجاد شده است. همچنین طبق بیانات وزیر ارتباطات  تا پایان امسال پنج میلیون پوشش، سال آینده هفت میلیون پوشش جدید و سال 1403 نیز هشت میلیون پوشش ایجاد خواهد شد تا مجموعا به 20 میلیون برسد، البته این کار یک کار ملی است و همه دستگاه ها وسازمانها باید پای کار بیایند و به این پروژه به عنوان یک تکلیف ملی به آن نگاه شود.

خبرگزاری ایسنا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search