یکشنبه, 12 دی 1400 15:42

تولیدات فیبر نوری و مودم طبق تفاهم‌نامه حمایت از تولید کنندگان داخلی بومی می‌شود

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

 طبق این تفاهم نامه توسعه همکاری در جهت حمایت از تولید کنندگان داخلی امضا و مقرر می شود، در این تفاهم نامه 600 هزار مودم مبتنی بر فناوری VDSL و GPON تولید می شود و در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار می گیرد.

این تفاهم نامه در بیست و دومین نمایشگاه تلکام به امضا رسید.

 در این مراسم صادق عباسی شاهکوه - معاون وزیر ارتباطات و رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی به برنامه های توسعه ای دولت سیزدهم در حوزه ارتباطات ثابت کشور اشاره کرد و اظهار داشت با اجرای این برنامه ها در سه سال آینده به بیست میلیون خانوار دسترسی ثابت مبتنی بر فیبر نوری تخصیص داده می شود.

 بخش بزرگی از تولیدات فیبر نوری و تجهیزاتی مانند مودم باید داخلی شود تا به امروز بخش اعظمی از نیاز داخل کشور از خارج تامین می شد اما امروز شاهدیم که ما توانایی تولید و ساخت این تجهیزات را در داخل داریم و این تفاهم نامه از اولین هاست، با امضای این تفاهم نامه توسعه در شبکه ارتباطات ثابت بیشتر و فشار از شبکه سیار کشور برداشته می شود و از سوی دیگر باعث رونق تولید داخل کشور می شویم.

 نقش شبکه مخابرات ایران این است که با دادن دسترسی داکت ها و کانال ها به اپراتورهای دیگر آن ها را توانمند کنند و این کار ملی بزرگ با سرعت خوبی به نتیجه برسد تفاهم نامه حاضر درباره تولید انواع مودم و فیبر نوری به خصوص در شبکه ارتباطات ثابت به امضا می رسد و این نوید را می دهد که شرکت مخابرات ایران برای آینده استفاده بیشتری از فناوری فیبر نوری و مودم داشته باشد.

اتفاقاتی که امروز در نمایشگاه می افتد در راستای همکاری و حمایت شرکت مخابرات ایران از تولید کنندگان فیبر نوری و مودم کشور است ما باید حامی تولید کنندگان شرکت های دانش بنیان باشیم با دسترسی به باند پهن و سرعت مناسب به انواع مودم ها نیاز داریم، که با حمایت و پشتیبانی از شرکت های دانش بنیان در حوزه فیبر نوری و مودم می توان این عمل را تحقق بخشید.

 در این جلسه مقرر شد که شش صد هزار مودم مبتنی بر فناوریVDSL و GPON تولید شود و در زمینه فیبر نوری، تولیدات را افزایش داده و در اختیار شرکت مخابرات ایران قرار دهند.

به گزارش خبرگزاری ایسنا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search