پنج شنبه, 09 دی 1400 10:51

فیبر نوری برای شناسایی زلزله در شهر تهران

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

دو سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهرتهران و سازمان نقشه برداری کشور با یکدیگر تفاهنامه ایی در زمینه ی ارتقا و توسعه سطح همکاری های دو جانبه در مدیریت کاهش خطر شهر تهران، اتخاذ تمهیدات لازم مبتنی بر دانش نوین با تاکید بر پایش حرکات پوسته زمین و ارائه هشدارهای پیش آگاهی مبتنی بر اینگونه پایش ها و تفاهم نامه ای را امضا کردند.

اشتراک گذاری داده های ایستگاه های پایش در تهران و حومه، همکاری و مشارکت در توسعه شبکه ایستگاه های پایشی، ایجاد دسترسی بر خط به داده های ایستگاه ها و سامانه پایشی به منظور کنترل، تجزیه و تحلیل نتایج، همکاری طرفین در زمینه نصب و راه اندازی تجهیزات پایشی مرتبط با حرکت پوسته زمین در محلهای مشخص، گسترش بستر ارتباطی بین دو سازمان و برقراری ارتباط از طریق فیبر نوری، در زمینه تامین پیش نیازهای ضروری در طرح های تحقیقاتی مرتبط با مدیریت بحران، مشارکت در تشکیل میز هشدار حرکات پوسته زمین در سازمان مدیریت بحران، محورهای مشترک این همکاری را تشکیل

 می دهد.

در این روش با استفاده از کابل های فیبر نوری که به حسگرهای ژئوفیزیکی تبدیل شده اند هزاران کیلومتر طول دارند تا زمین لرزه ها و احتمالا سونامی های آینده را تشخیص می دهند.

در خشکی ها نیز با استفاده از کابل های فیبر نوری می توان اختلال ها، تغییر دما و صاعقه و قطبی شدن نور را تشخیص داد.

در هنگام زلزله و زمانی که طوفان سبب ایجاد موج می شود، قطبیت به طور ناگهانی و چشمگیری تغییر می کند که به محققان اجازه می دهد به راحتی چنین رویدادهایی را تشخیص دهند.

کابل های فیبر نوری اطلاعات را در قالب نور و در فواصل طولانی و با سرعت بالا منتقل می کنند. در این روش برای ردیابی زمین لزره ها سیگنال های لیزر توسط کابل ها ارسال می شوند که امکان نظارت بر لرزش های خفیف را فراهم می کند و در نهایت اطلاعات مورد نیاز در مورد اندازه و جهت لرزش ها را در اختیار محققان قرار می دهد.

در این تکنولوژی می توان زمین لرزه های  محلی بسیار کوچک را با فناوری های فعلی به سختی ردیابی می شوند شناسایی نماید.

به گزارش خبرگزاری ایسنا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search