تکنیک های اتصال مکانیکی

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

تکنیک های اتصال مکانیکی
با توجه به تعریف اتصال مکانیکی و بیان فواید و معایب آن در مقاله قبلی در اینجا به تشریح مکانیزم و تکنیک های اتصال مکانیکی خواهیم پرداخت.
مکانیزم هم ترازی بزرگترین تفاوت در اتصالات مکانیکی روش تراز کردن فیبر ها می باشد. در اینجا چند روش معمول را توضیح می دهیم.

Capillary Tube

ساده ترین روش برای ایجاد اتصال مکانیکی، تراز کردن دو فیبر در یک لوله شیشه ای کوچک با یک سوراخ کمی بزرگتر از قطر بیرونی فیبر ها می باشد.این نوع از اتصال به خوبی با چسب های UV و همچنین ژل بین فیبرها کار می کند.

اتصالات مکانیکی
تکنیک اتصالات مکانیکی
V-Groove

اتصالات V-Groove بسیار ساده هستند و به خوبی کار می کنند. آنها برای فیبر های تکی یا حتی برای نوار های فیبر که در اینجا نمایش داده شده است موثرند.
صفحات تراز شیاردار می توانند از خیلی از مواد ساخته شوند و کاملا ارزان هستند.

Capillary Tube

3M Fiberlok نوعی از اتصال V-Groove می باشد که از یک پرس فلزی در یک محفظه پلاستیکی برای تراز فیبر ها و خمش آنها استفاده می کند. طراحی زیبا و عملکرد خوب آن موجب شده تا این روش تبدیل به یکی از محبوب ترین روش های اتصال مکانیکی شود.

اتصالات مکانیکی فیبر
اتصالات مکانیکی فیبر نوری
Capillary Tube

این روش دارای یک مکانیسم هم ترازی پیچیده می باشد و از 4 میله شیشه ای کوچک ترکیب شده با هم با یک خمش در مرکز آن ساخته شده است. فیبر ها شیار های ساخته شده توسط اتصال دو میله را دنبال می کنند. پیچیدگی و هزینه این روش خصوصا در مقایسه با روش ساده V-Groove، استفاده از آن را محدود کرده است.

Elastomeric

اتصال GTE Elastomeric از الاستومر های نرم برای نگهداشتن فیبر ها در محل خود استفاده می کند. این روش شبیه V-Groove است، اما شیارها ملایم و نازک هستند بنابراین آنها تغییرات اندکی در قطر فیبر ایجاد می کنند.

اتصالات مکانیکی
اتصالات مکانیکی
Rotary Splice

AT&T Rotary splice خیلی شبیه به کانکتور است. رشته ها داخل حلقه های شیشه ای چسبانده و صیقل داده شده اند. سپس آنها وارد وصله هایی جهت تراز شدن می شوند و در آخر تا زمانی که اتلاف به حداقل برسد چرخانده می شوند. در این روش هم، پیچیدگی و هزینه، به علاوه نیروی کار مورد نیاز محبوبیت آن را محدود می کند.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search