تکنولوژی POE و مزیت های آن - قسمت اول

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

تکنولوژی POEچیست؟

POE تکنولوژی است که کابل های شبکه را قادر می سازد انرژی الکتریکی را نیز حمل کنند. مثلاً یک دوربین دیجیتال امنیتی در زمان اتصال و راه اندازی دو رابط نیاز دارد. یکی ارتباط شبکه برای ایجاد ارتباط با دستگاه ضبط ویدئویی و نمایشگر و دیگری اتصال برق که انرژی الکتریسیته مورد نیاز دوربین را فراهم کند. حال اگر دوربین دارای POE باشد روی یک کابل هم برق لازم برای دوربین تامین می شود و هم ارتباط شبکه ای بر قرار می گردد.

تکنولوژی POEچیست؟

مزیت های POE

صرفه جویی در زمان و هزینه: به دلیل کابل کشی همزمان برق و شبکه در زمان و هزینه بسیار صرفه جویی خواهد شد. برای کابل کشی شبکه نیاز به متخصص نیست و به راحتی در همه جا قابل نصب است.

  • انعطاف: بدون نیاز به پریز برق، دستگاه هایی مانند IP Camera و access point هر جایی که لازم باشند قابل نصب هستند و در مواقع لزوم نیز می توان به راحتی آنها را جا به جا کرد.
  • امنیت: POE طوری طراحی شده تا در مقابل فشار بالا، نوسان برق و نصب اشتباه از شبکه محافظت کند.
  • قابل اطمینان: برق POE از یک منبع مرکزی تامین می گردد و از آداپتور ها استفاده نشده و نوسان نیز نخواهد داشت. همچنین نمی توان به راحتی دستگاه را از کار انداخت.
  • مقیاس پذیری: داشتن برق روی شبکه یعنی نصب و توزیع ارتباط شبکه ای به آسانی و با سرعت انجام می گیرد.

دستگاه های قابل استفاده روی POE

POE کاربردهای زیادی دارد، اما در سه محور اساسی را می توان برای آن نام برد: تلفن های VoIP: کاربرد اصلی POE در استفاده از این تلفن ها است. استفاده از POE در این تلفن ها به این معنا است که تلفن با یک کابل به سوکت متصل می گردد و مانند تلفن های قدیمی آنالوگ برق لازم را از همان سوکت دریافت کنند. دوربین های IP camera: در حال حاضر روی تمام دوربین های مدار بسته POE بکار رفته است چرا که به راحتی نصب می شود و جا به جایی آن نیز بسیار آسان است. Wirreless- wifi و بلوتوث و بارکد خوان های RFID با POE همخوانی دارند.

چطور POE را ارتقاء دهیم؟

POE کاربردهای زیادی دارد، اما در سه محور اساسی را می توان برای آن نام برد:

  • تلفن های VoIP: کاربرد اصلی POE در استفاده از این تلفن ها است. استفاده از POE در این تلفن ها به این معنا است که تلفن با یک کابل به سوکت متصل می گردد و مانند تلفن های قدیمی آنالوگ برق لازم را از همان سوکت دریافت کنند.
  • دوربین های IP camera: در حال حاضر روی تمام دوربین های مدار بسته POE بکار رفته است چرا که به راحتی نصب می شود و جا به جایی آن نیز بسیار آسان است.
  • Wirreless- wifi و بلوتوث و بارکد خوان های RFID با POE همخوانی دارند.

چطور POE را ارتقاء دهیم؟

اضافه کردن POE به شبکه از دو راه امکان پذیر است: سوئیچ POE یک سوئیچ شبکه است که روی ورودی اترنت قرار دارد. خیلی ساده دستگاه شبکه را به سوئیچ وصل کنید. سوئیچ به صورت خودکار تشخیص می دهد که با POE همخوانی دارد یا خیر و سپس به صورت خودکار ارتباط را برقرار می کند. سوئیچ های POE کاربردهای زیادی دارد. از edge switch های با پورت کم گرفته تا رک های چندین پورت پیچیده.

اضافه کردن POE

در شبکه هایی که لینک POE ندارند می توان از اتصال POE استفاده کرد. این اتصال می تواند شبکه محلی را به POE ارتقاء دهد و در موقعیت هایی که پورت POE کم است راهکارهای گوناگونی ارائه می دهد. ارتقاء هر شبکه به POE به سادگی با اتصال یک سوئیچ POE امکان پذیر است. اتصال سوئیچ POE هم برای رک های چندین پورت در دسترس است و هم برای انژکتورهای تک پورت.

سوئیچ های POE

همچنین با POE Splitter هم می توان دستگاه ها را به POE ارتقاء داد. POE Splitter به شبکه ارتباطی دوربین ها وصل می گردد و شدت ولتاژ را به حدی که برای دوربین مناسب است کاهش می دهد.

اطلاعات بیشتر

برای کسب اطلاع بیشتر در مورد POE، آپشن های high-power POE و چگونگی کار کردن این فناوری، به قسمت دوم این مقاله مراجعه کنید.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search