شبکه ارسال نوری (OTN) برای خدمات پر سرعت

امتیاز به این مطلب
(2 کاربر)

امروزه، شبکه SONET / SDH یک شبکه جهانی است که با روش WDM (مالتی پلکس تقسیم طول موج) برای انتقال سیگنال های نوری متعدد در طول یک فیبر ترکیب می شود. در شبکه های آتی، انتقال با سرعت بالا بی شک روند تغییرات خواهد بود. با الهام از شبکه / SDH SONET، ITU-T ، شبکه ارسال نوری (OTN) برای رسیدن به یک شبکه مقرون به صرفه تر با سرعت بالا با کمک تکنولوژی WDM را تعریف کرده است.

به طور کلی، OTN یک پروتکل رابط شبکه است که در حیطه ITU G.709 قرار می گیرد. OTN قابلیت OAM (عملیات، مدیریت و نگهداری) حامل نوری را اضافه می کند. OTN این اجازه را به اپراتورهای شبکه می دهد که شبکه ها را از طریق ارسال یکپارچه انواع متعددی از پروتکل های قدیمی همگرا کند، در حالی که ارائه انعطاف پذیری مورد نیاز برای پشتیبانی از پروتکل مشتری آینده را نیز دارا باشد. بر خلاف تکنولوژی قبلی SONET / SDH ، OTN یک شبکه به طور کامل شفاف می باشد که برای پشتیبانی شبکه های نوری بر اساس WDM استفاده می شود. از آنجا که فریم های داده های متعدد با هم در یک نهاد واحد در OTN پیچیده شده است،آن را نیز به عنوان "دستگاه بسته بندی دیجیتال" می شناسند.

اصول کار OTN فیبر نوری

شما ممکن است بدانید OTN در عمل چگونه کار می کند. در واقع، ساختار کار و فرمت آن بسیار شبیه به شبکه SONET /SDH می باشد. شامل شش لایه در شبکه OTN می باشد: OPU (واحد محموله اپتیکی)، ODU (واحد داده نوری)، OTU (واحد حمل و نقل نوری)، OCH (کانال های نوری)، OMS (بخش مولتی پلکس نوری) و OTS (بخش حمل و نقل نوری).

OPU، ODU و OTU سه حوزه بالاسری از فریم OTN است. OPU شبیه به لایه مسیر SONET / SDH ، که اطلاعات در مورد نوع سیگنال نقشه برداری به محموله و ساختار نقشه برداری را فراهم می کند. ODU شبیه به "خط بالاسری" لایه ای از SONET / SDH می باشد که مانیتورینگ نوری سطح مسیر، سیگنال نشانه های هشدار، حفاظت خودکار تعویض بایت و کانال ارتباطات داده جاسازی شده را اضافه می کند. OTU مانند "بخش خطوط" در SONET / SDH می باشد و آن نشان دهنده یک پورت نوری فیزیکی است که نظارت بر عملکرد و FEC (تصحیح خطا به جلو) را افزایش می دهد. OCH برای تبدیل سیگنال الکتریکی به سیگنال نوری می باشد و حامل طول موج DWDM را ماژوله می کند. OMS چندین طول موج در بخش که بین OADMs (مالتی پلکسر Add-Drop نوری) می باشد را مالتی پلکس می کند. OTS طول موج DWDM ثابت بین هر یک از واحدهای تقویت کننده نوری در خط را مدیریت می کند.

شبکه ارسال نوری (OTN)

مزایای استفاده از OTN

در استفاده از OTN مزایای زیادی وجود دارد. در مرحله اول، با ارائه سیگنال ارسال شده native transparent کپسوله سازی شده از شبکه در برابر خطرهای نامشخص محافظت می کند و تمام اطلاعات مدیریت شده مشتری را جدا می کند. در مرحله دوم، عمل مالتی پلکس را انجام می دهد برای استفاده از ظرفیت بهینه باعث افزایش کارایی شبکه می شود. در مرحله سوم، با ارائه چند لایه نظارت بر عملکرد قابلیت تعمیر و نگهداری برای انتقال سیگنال ها از طریق شبکه های چند اپراتوری را بهبود می بخشد.

انتقال با سرعت بالا OTN

با تکامل سریع شبکه، استاندارد OTN قادر به بالا بردن سرعت سرویس می باشد. سلسله مراتب مالتی پلکس اجازه می دهد هر سوئیچ OTN و هر پلت فرم WDM به صورت الکترونیکی ، خدمات نرخ پایین تر را، در عرض طول موج با سرعت 10 Gbps ، 40 Gbps ، یا حتی 100 Gbps سوئیچ کند. demultiplexing ،نیاز به طول موج خارجی و استفاده از کتابچه راهنمای کاربر را حذف می کند.

شبکه ارسال نوری (OTN)

در طول سالیان متمادی، OTN هرگز بهبود خود را متوقف ننموده است. واضح است با توجه به نیاز به انتقال با سرعت بالا، OTN همراه با WDM یک انتخاب بهتر و مناسب تر برای شبکه می باشد. این یک راه مقرون به صرفه برای ساخت یک شبکه ارسال نوری منطبق با خدمات با پهنای باند بالا می باشد . به اعتقاد من، مردم بیشتر و بیشتر از این استاندارد در شبکه خود در آینده نزدیک استفاده خواهند کرد.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search