سه راه حل شبکه برای کنترل از راه دور HVAC

امتیاز به این مطلب
(2 کاربر)

در اینجا به چگونگی نظارت بر سیستم های HVAC چندین ساختمان در یک مجتمع آپارتمانی بزرگ، توسط یک نفر به کمک سوئیچ های صنعتی، مدیا کانورتور ها و ارائه دهنده اترنت بی سیم می پردازیم. در این سناریو، یک مجموعه از ساختمان های آپارتمانی گسترش یافته در طول یک محوطه پنج هکتاری موجود می باشد. هرکدام از ساختمان ها دارای اتاق بخار مجزا در زیر زمین برای تجهیزات گرمایش و تهویه هوای خانه ها (HVAC) دارند. این مجتمع مسکونی با وجود بزرگ بودنش تنها یک پیمانکار تجهیزات و امکانات برای نظارت بر سیستم های سرمایشی و گرمایشی دارد. در طول به روز رسانی سیستم HVAC، یک پیمانکار مورد نیاز است که این امکان را برای کل سیستم فراهم کند تا از یک محل مرکزی کنترل شود.

1. سوئیچ اترنت مرکزی

برخلاف سوئیچ های اترنت محفظه سیم کشی یا کامپیوتر مرکزی،برخلاف سوئیچ اترنت در محیط های خشن مجبور به تحمل رطوبت و نوسانات درجه حرارت است. در این کاربرد اتوماسیون ساختمان ، سوئیچ های گیگابیت با مدیریت صنعتی در اتاق های بخار برای اتصال و نظارت بر سیستم HVAC استفاده می شوند که در قفسه های فلزی با نرخ IP30 احاطه شده اند و سوئیچ ها در برابر محدوده درجه حرارت -40°C تا +70°C مقاومت شدیدی دارند و از گردو خاک و رطوبت محافظت شده اند. سوئیچ ها در یک توپولوژی سیم کشی ساده عمل می کنند و غلبه آنی بر خرابی ها در زمان شکستگی لینک را ارائه می دهند.

2. مدیا کانورتور های صنعتی

کابل های مسی سوئیچ ها را به اتاق بخار، مخزن آب گرم، HVAC و تجهیزات دیگر متصل می کنند. اما یک بک بن فیبر نوری در ساختمان ها برای پوشش محدوده و برای ایمنی EMI/RFI از آسانسورها، موتور ها و سایر زیرساخت های ساختمان استفاده شده. برای ایجاد اتصالات، مدیاکانورتور های صنعتی استفاده شده اند که برای تبدیل مس به فیبر و بالعکس استفاده می شوند.

3. توسعه دهنده اترنت بی سیم

اتصال به شبکه های اترنت بین چندین ساختمان آپارتمانی، توسعه دهنده اترنت بی سیم استفاده شده است، به طوری که هزینه ها کاهش یافته و بدون هیچ زحمتی برای حفر ترانشه جدید کابل فیبر بین ساختمان ها، اجرا شده است. تعداد زیادی مدیاکانورتور های صنعتی برای تبدیل بک بن فیبر به مس در هر پشت بام استفاده شده اند. هر توسعه دهنده اترنت که در بالای سقف هر ساختمان نصب شده است، یک آرایش " hub and spoke" با قرار گیری "hub" در سقف اتاق کنترل ساختمان، ایجاد می کند. پیکربندی ساده است، به طوری که توسعه دهنده ها از قبل برای کار با یکدیگر پیکره بندی شده اند و محفظه های ضد آب، آنها را برای استفاده های بیرونی ایده آل می کند.

کنترل از راه دور HVAC

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search