دوشنبه, 14 فروردين 1402 11:35

در آستانه رسیدن به چند قدمی تکمیل اهداف فیبرنوری

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

پروژه فیبر نوری از جمله مهم‌ترین پروژه‌هایی است که در این دولت به آن توجه شده و به پیشرفت‌های خوبی دست یافته‌ و شهرها و روستاهای بسیاری در سالی که گذشت تحت پوشش قرار گرفته شده‌اند.

رشته‌های شفاف شیشه‌ای و پلاستیکی که فیبر نوری نامیده می‌شوند اکنون بخش مهمی از ارتباطات را در جهان به خود اختصاص داده‌اند، فناوری اصلی که طی سال‌های گذشته در بخش ارتباطات ثابت کم‌تر به‌کارگرفته شده اما در دولت سیزدهم مورد توجه ویژه دولت و وزارت ارتباطات و فناوری قرار گرفت.

شبکه زیرساخت کشور با سرمایه‌گذاری دولت بیش‌از هفتاد هزار کیلومتر را برای اتصال شهرهای مختلف کشور به یکدیگر فراهم ساخت. اما در داخل شهرها هنوز شبکه‌هایی که با تجهیزات قدیمی ساپورت شده‌اند هم وجود دارد که این شبکه به‌رغم پیچیدگی و گستردگی بالایی که دارد توانایی کمی در سازگاری با فناوری‌های جدید دارد.

از ابتدای سال 1401 شهرهای بسیاری تحت پوشش فیبر نوری قرار گرفته‌اند. مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر در مورد آخرین وضعیت احداث فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها در استان بوشهر بیان کرد، در پروژه توسعه شبکه مبتنی بر فیبر نوری دویست کیلومتر فیبر نوری در شهر بوشهر و دلوار اجرا شد.

همچنین در یازده روستای شهرستان دشتستان تاکنون صد و چهارده کیلومتر فیبر نوری که از محل طرح خدمات عمومی اجباری روستایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تأمین و احداث شد. صدو هشت کیلومتر فیبر نوری در استان گیلان تا پایان 1403 که به 400 کیلومتر فیبر نوری می‌رسد.

به‌این‌ترتیب سیصد هزار خانوار در این استان تحت پوشش قرار می‌گیرند همچنین این پروژه در استان تهران شروع شده و تعداد مشترکان فیبرنوری در تهران به حدود نود هزار مشترک رسیده است و مدیرعامل شرکت مخابرات در سال گذشته بیان کرده امسال جهش خوبی در فیبر نوری در این استان رخ می‌دهد.

در نتیجه میتوان اظهار کرد یکی از هفت کلان پروژه شبکه ملی اطلاعات، توسعه زیرساخت‌های ارتباطی و فیبر نوری است و ما در این حوزه جزو کشورهای انتهای لیست میباشیم اما با برنامه‌ریزی‌هایی که داریم تا پایان دولت سیزدهم 80 درصد خانوارها و کسب‌وکارها به فیبر نوری اتصال خواهند یافت که سرعت نامحدودی دارد.

در این زمینه دولت منابع لازم را تأمین و هشت درصد از درآمد اپراتورهای همراه به این موضوع اختصاص پیدا می‌کند. لازم به ذکر است که سرمایه لازم و زیرساخت‌های حقوقی نیز فراهم شده‌است.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search