شنبه, 06 اسفند 1401 12:31

نحوه درخواست فیبر نوری در تهران به چه صورت است؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

طبق گفته مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات هیچ‌گونه محدودیتی برای درخواست فیبر نوری وجود ندارد و این امکان برای منازل مسکونی تجاری و سازمانی فراهم و متقاضیان می‌توانند به‌سادگی از آن‌ها استفاده نمایند.

این رشته‌های شفاف و شیشه‌ای پلاستیکی که فیبر نوری نامیده شده‌اند، بخش مهمی از تجهیزات ارتباطی زیرساختی را در جهان به خود اختصاص داده‌اند. فیبر نوری فناوری بسیار مهمی است که در سال‌های گذشته در بخش ارتباطات کم‌تر به‌کارگرفته می‌شده، اما در دولت سیزدهم مورد توجه قرار گرفته است.

شبکه زیرساخت کشور با سرمایه‌گذاری دولت، حدود هفتاد هزار کیلومتر فیبر را برای وصل نمودن شهرهای مختلف کشور به یکدیگر تهیه کرده است. اما در داخل شهرها همچنان شبکه دسترسی یا آخرین لایه اتصال به ساختمان‌های مسکونی و تجاری کشور با تجهیزات قدیمی وجود دارد که این شبکه‌های مسی به‌رغم گستردگی بالا توانایی سازگاری با فناوری‌های جدید را ندارند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات اظهار داشت که در حال حاضر تعداد مشترکان فیبر نوری در استان‌های تهران به حدود نود هزار مشترک رسیده است.

وی با اشاره به راه‌های درخواست فیبر نوری بیان کرد: درخواست فیبر نوری دو راهکار دارد متقاضیان می‌توانند به‌صورت حضوری با مراجعه به امور مشترکین و یا با مراجعه به پورتال شرکت مخابرات درخواست خود را ثبت کنند.

هیچ محدودیتی برای درخواست محصول وجود ندارد و این امکان برای واحدهای مسکونی، تجاری و سازمان‌ها فراهم است و می‌توانند از آن استفاده نمایند.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات ایران درباره مشکلات برخی مشترکین در مراجعه برای درخواست این طرح و این‌که به آن‌ها اعلام شده که منطقه‌ی آن‌ها شامل دریافت فیبر نوری نمی‌شود بیان کرد: اساس کار به این صورت است که به مناطقی می‌توان محصول را ارائه کرد که امکانات فنی داشته باشد.

در نتیجه ابتدا بررسی‌های فنی صورت می‌گیرد و اگر درون مناطق امکانات داشته باشیم، حتماً سرویس اینترنت مبتنی بر فیبر نوری در اختیارشان قرار خواهد گرفت. اگر هم محدودیت‌های فنی وجود داشته باشد آن منطق در اولویت توسعه قرار میگیرند.

این طرح‌ها به‌علت این‌که بستر آن‌ها مبتنی بر فیبر نوری است اولاً نیازمند فیبر کشی در منطقه و در مرحله بعد نیازمند تجهیزات متناسب با فیبرنوری است.

درواقع همه مناطق تهران تحت پوشش فیبرنوری قرار گرفته‌اند. نود هزار مشترک در همه مناطق که مختص به یک نقطه نیست، تحت این پوشش هستند. در بعضی از مناطق اما ممکن است با محدودیت امکانات فنی مواجه باشیم.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت مخابرات درباره سازوکار اجرای این طرح بیان کرده این امکان باید در همه مناطق ایجاد شود اما ممکن است بعضی از مناطق متقاضی بیشتری داشته باشند که در نتیجه در اولویت واگذاری هستند. طبق آماری که در حال حاضر وجود دارد مناطق مخابراتی 2، 6 و 8 بیشترین تقاضا را دارند.

هزینه اولیه که شامل فیبرکشی می‌شود حدود پونصد تا ششصد هزار تومان برای مشترک است همچنین تهیه مودم هم مطرح است که با توجه به نوع برند و منطقه مربوطه بین یک میلیون و پونصد هزار تومان تا دو میلیون و دویست هزار تومان متغیر است. هزینه ماهانه‌ نیز به بسته‌ای که مشترکان خریداری می‌کنند بستگی دارد این هزینه با توجه به نوع بسته متغیر است.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search