یکشنبه, 25 ارديبهشت 1401 14:59

آمار دقیق استفاده کاربران از فیبر نوری

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

تا پایان فروردین ‌ماه سال جاری یک میلیون و صد و چهل و یک‌هزار پورت FTTH نصب‌ شده که تنها 208 هزار مشترک از فیبر نوری استفاده می ‌کنند. اینترنت فیبر نوری مبتنی بر کابل ‌های فیبر نوری است که از کابل ‌های مسی و خطوط تلفن در آن‌ها استفاده ‌نشده و کابل ‌های فیبر نوری انتقال ‌دهنده اطلاعات می‌ باشند، به دلیل استفاده اینترنت فیبر نوری از سیگنال نوری، سرعت و کیفیت بیشتری نسبت به EDSL و VDSL داشته و می‌تواند یک کیفیت و سرعت را بدون این ‌که فاصله کاربر تا سرویس ‌دهنده را در نظر بگیرد ارائه دهد.

فیبر نوری توانایی این را دارد که سرعت آپلود و دانلود بالغ‌ بر یک گیگا بیت را به کاربران ارائه دهد در واقع فیبر نوری یا FTTX از روش‌ های دسترسی به اینترنت ثابت بوده که تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل‌ های فیبر نوری به کار برده می‌شود و بسته به ‌جای این‌ که جای X چه حرفی را قرار دهیم به روش‌های مختلف ارائه آن به کاربر اشاره می ‌گردد.

در این مدل FTTH کابل‌ کشی فیبر نوری تا منازل یا واحد کاربر بوده و فیبر نوری در تمام مسیر از مخابرات تا داخل منزل جایگزین کابل‌ های مسی می ‌گردد.

در مدل دوم FTTB این کابل فیبر نوری به ساختمان ‌ها می‌رسد و در نهایت خدمات توسط کابل‌های مسی تحویل کاربر می‌گردد.

در مدل سوم FTTC فیبر نوری به نزدیک‌ ترین کافو به کاربر ارائه داده می‌شود و مشترک در نهایت از طریق یکی از فناوری‌های DSL یا VDSL به شبکه متصل می‌ گردد.

لزوم توسعه این برنامه این است که 80 درصد خانوارهای هر استان باید تحت پوشش داده شوند و مبنای پوشش خانوار کدپستی یا پلاک ثبتی شهری یا روستایی بر نقشه‌های هوایی که مورد تایید می ‌باشد است.

حد الزام دیگر این است که حداقل 50 درصد کاربران امکان استفاده از خدمات دسترسی از طریق فیبر نوری FTTH و حداکثر 50 درصد امکان استفاده از خدمات دسترسی پرسرعت از طریق دسترس سیمی با قابلیت حداقل سرعت 50 مگابیت بر ثانیه و دسترسی رادیویی مجاز با قابلیت حداقل سرعت 35 مگابیت بر ثانیه را داشته باشیم، هدف ‌گذاری برای بیست میلیون پورت فیبر نوری توسط وزارت ارتباطات این‌ گونه بوده که بهمن ‌ماه سال گذشته 500 هزار پورت فیبر نوری افتتاح گردید و نیز برنامه ‌ریزی ‌شده تا سال 1401 در کلان‌ شهرها این برنامه ادامه یابد و پنج میلیون پورت فیبر نوری در سال 1401 واگذار گردد و در سال 1402 هفت میلیون پورت و در سال 1403 هشت میلیون پورت راه‌اندازی گردد که در نهایت در سال 1403 به هدف موردنظر این برنامه خواهیم رسیم.

خبرگزاری ایسنا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search