دوشنبه, 29 فروردين 1401 09:53

اینترنت فیبر نوری به یک میلیون چهارصدوشانزده هزار رسید

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

اجرای طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب ‌وکارها که برای مصرف کاربران است به یک میلیون و چهارصد و شانزده هزار خط اینترنت فیبر نوری رسید.

به ‌گزارش خبرنگار مهر این طرح ملی فیبر نوری و  FTTX که با هدف پوشش 80 درصدی خانوارهای هر استان بر پایه پوشش خانوار پلاک ‌های ثبتی شهری، کدپستی روستایی و نقشه‌های هوایی که مورد تأیید سازمان تنظیم مقررات که در نواحی مختلف تعریف ‌شده است.

قرار است تا سال 1403 تعداد 20 میلیون خانوار به شبکه‌های مبتنی بر فیبر نوری دسترسی پیدا کنند در این طرح 50 درصد خدمات دسترسی از طریق فیبر نوری و حداکثر 50 درصد امکان استفاده از خدمات دسترسی پرسرعت از طریق دسترسی سیمی با قابلیت حداقل سرعت 5 مگابیت بر ثانیه و دسترسی ‌های رادیویی با قابلیت حداقل سرعت 35 مگابیت بر ثانیه خواهد بود.

تا همین امروز هم 10 ‌درصد کاربران می‌توانند از طریق فیبر نوری با قابلیت‌های حداقل سرعت یک مگابیت بر ثانیه دسترسی لازم را داشته باشند و از آن نهایت استفاده را ببرند.

طبق برنامه‌ ریزی شرکت مخابرات تا پایان سال 1400 بیشتر از یک میلیون 416 هزار و 892 پورت فیبر نوری در کشور فعال شده و بیش‌از 355 همچنین این طرح ملی فیبر نوری منازل و کسب ‌وکارها در بهمن ‌ماه 1400 کلید خورد بیشترین پیشرفتی که این پروژه داشته در شهرهای تهران قم و البرز بوده است.

FTTX از روش ‌های دسترسی اینترنت ثابت است که در آن به‌ جای استفاده از کابل‌های مسی از کابل‌های فیبر نوری استفاده می‌شود که در سه مدل FTTH که کابل ‌کشی فیبر نوری تا منازل یا واحد کاربر ادامه پیدا می‌کند بدین‌ صورت که فیبر نوری در تمام مسیر از مخابرات تا داخل منزل جایگزین کابل‌های مسی می شود.

دوم مدل آن FTDB که این کابل‌ها به ساختمان‌ها مربوط می‌شود و خدماتی که توسط کابل مسی تحویل داده می‌شده.

در مدل بعدی که FTTC است فیبر نوری را به نزدیک ‌ترین کاربر که در فاصله کمتر از 500 متری است ارائه داده می‌شود و مشترک از طریق فناوری‌های DSL به شبکه متصل می‌گردد.

 

ازجمله عواملی که فیبرهای نوری را برای ارتباطات خود انتخاب می‌کنیم:
  1. توجه به کار زیست‌ محیطی
  2. کاهش هزینه سرمایه ‌گذاری
  3. توسط شبکه پهن باند
  4. رشد تولید ناخالص داخلی
  5. کاهش هزینه سرمایه‌گذاری
  6. توجه به آثار زیست‌محیطی
  7. کاهش شکاف دیجیتالی
  8. کاهش هزینه نیروی کار
  9. افزایش کیفیت خدمات
  10. افزایش کیفیت تجربه کاربر
به گزارش خبرگزاری مهر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search