دوشنبه, 04 اسفند 1393 10:54

ساخت کابل فیبر نوری با قابلیت انتقال بالا

امتیاز به این مطلب
(2 کاربر)

طبق گفته های رئیس سازمان انرژی اتمی: فوتونها توانایی این را دارند که از طریق فیبر نوری انتقال پیدا کنند.امیدواریم که ظرف 1الی 2سال آینده این تصمیم را عملی کنیم. به گزارش مهر،مرحله سوم آزمایش توزیع کلید کوانتومی مبتنی بر درهم تنیدگی فوتون ها در برج میلاد رونمایی شد.

این آزمایش در فاصله 1650متری واختلاف ارتفاع 300،(از سازمان انرژی اتمی ایران تا برج میلاد تهران) با نرخ کلید 90 بیت درثانیه بین مبدا و مقصد انتقال پیداکرد. فناوری کوانتومی،فناوری بسیار مهمی است که در کشورهای پیشرفته صنعتی از ائایل قرن 21 آغاز شده است.

معاون رئیس جمهور بااشاره به روش های انتقال اطلاعات دراین فناوری گفت:فوتون ها را از طریق فیبر نوری نیز میتوان انتقال داد.اگر بتوانیم 90الی 100 بیت در ثانیه در این فاصله انتقال دهیم قادر خواهیم بود ارتباطات بین این دو سایت را بصورت کوانتومی رمزگذاری کنیم.

به گزارش :خبرگذاری مهر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search