چگونه یک مودم فیبرنوری ont انتخاب کنیم؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
مودم فیبر نوری ont چیست

ONT چیست؟

ONT مخفف Optical Network Terminal می‌باشد. این وسیله یک خروجی بر بستر اینترنت بوده و مختص فناوری فیبر نوری است، درست مانند یک مودم کابلی خروجی اتصال اینترنت با کابل کواکسیال است. دستگاهی است که به طور مستقیم با یک ارائه دهنده خدمات اینترنت (ISP) ارتباط برقرار می‌کند تا یک اتصال اینترنتی فیبر نوری در خانه یا محل کار شما برقرار کند. با این حال، مودم فیبر نوری ONT مخصوص اینترنت فیبر نوری است، بنابراین نمی‌توانید از ONT با اترنت روی کواکس یا دستگاه MoCA مانند مودم کابلی، روتر یا روتر مودم کابلی استفاده کنید.

راهنمای خرید ONT

برای خرید دستگاه ONT مناسب اولین و مهمترین کاری که باید انجام بدهیم؛ این است تحقیق کنید و برند مودم فیبر نوری مناسب را پیدا کنید. برای مثال در مرکز مخابراتی که OLT ها از برند هواوی می‌باشد ما نمی‌توانیم ONT از برند زایکسل بخریم .

انواع ont فیبر نوری

دومین موردی که در خرید دستگاه ONT باید به آن توجه کرد، آنتن دهی وای فای می‌باشد. شما باید با توجه به این موضوع مودم را با آنتن دهی داخلی یا خارجی تهیه کنید.

مورد آخر توجه به نوع ONT می‌باشد. شما می‌توانید ONT های تک پورت، ۲ پورت و یا ۴ پورت خریداری کنید. قیمت ONT با توجه به تعداد خروجی تلفن بسیار متفاوت می‌باشد.

تفاوت مودم فیبر نوری ONT و ONU

برای درک بهتر تفاوت ONT و ONU بهتر است نگاهی به تعاریف کلی این دو بیاندازیم.

واحد شبکه نوری ONU

ONU سیگنال‌های نوری ارسال شده از طریق فیبر را به سیگنال‌های الکتریکی تبدیل می‌کند. سپس این سیگنال‌های الکتریکی برای مشترکین جداگانه ارسال می‌شود. به طور کلی، فاصله یا شبکه دسترسی دیگری بین ONU و محل کاربر نهایی وجود دارد. علاوه بر این، ONU می‌تواند انواع مختلف داده‌های دریافتی از مشتری را ارسال، جمع‌آوری و اصلاح کند و آن‌ها را در بالادست به OLT ارسال کند.

OLT از تخصیص پهنای باند پشتیبانی می‌کند که اجازه می‌دهد تا داده‌ها به صورت شناور به OLT تحویل داده شوند، که معمولاً به صورت ناگهانی از مشتری می‌رسد.ONU را می‌توان با روش‌ها و انواع کابل‌های مختلفی مانند سیم مسی جفت تابیده، کابل کواکسیال، فیبر نوری یا Wi-Fi متصل کرد.

ویژگی مودم فیبر نوری ONT

پایانه شبکه نوریONT

ONU و ONT اساساً یک دستگاه هستند. ONT یک اصطلاح از استاندارد ITU-T است، در حالی که ONU یک اصطلاح از استاندارد IEEE است . ONT در محل مشتری و ONU خارج از خانه قرار دارد. ONU معمولاً با یک پایانه شبکه نوریONT ارتباط برقرار می‌کند، که ممکن است یک جعبه جداگانه باشد که PON را به تلویزیون، تلفن، رایانه یا یک روتر بی‌سیم متصل می‌کند.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search