اترنت چیست و چگونه کار می‌کند؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)
اترنت چیست

اترنت چیست؟

اترنت را با عنوان‌هایی مانند خط خصوصی انتقال و Carrier Ethernet نیز می‌شناسند. در تعریف اترنت می‌توان گفت که از آن برای ایجاد ارتباط فیزیکی به LAN استفاده می‌شود. به عبارت دیگر برای اتصال دستگاه ها در شبکه مورد استفاده قرار میگیرد. این مفهوم با مفهوم IP transit متفاوت است. اترنت الزاماً از اینترنت استفاده نمی‌کند، بلکه راهکاری است که با استفاده از لایه دوم مدل OSI دو نقطه را به هم متصل می‌کند.

نحوه کار اترنت به چه صورت است؟

اترنت شامل لایه اول و دوم در مدل OSI می‌شود. لایه فیزیکی شامل کابل فیبر، مس و... و لایه دیتا لینک شامل فریم‌ها، کنترل دسترسی و ... می‌گردد. اترنت به لایه سوم یعنی لایه IP وارد نمی‌گردد. یعنی اترنت بین شبکه‌ها ارتباط برقرار نمی‌کند و از هیچ آدرس IP، پکت و ساب نتی استفاده نمی‌کند و در سطوح ساده‌تر مورد استفاده قرار می‌گیرد.

در عین حال، اترنت از شبکه LAN که ممکن است آن هم در لایه دوم عملیاتی شود مجزا است چرا که فاصله در آن وجود دارد. انتقال روی اترنت می‌تواند شبکه محلی را به جای دور وصل کند. این ممکن است مکان جغرافیایی دور باشد که جزء یا یک شبکه محلی باشد یا روتر ریموت باشد که برای IPtransit مورد استفاده قرار می‌گیرد.

عکس زیر یک مثال از استفاده از اترنت در برقراری ارتباط منطقه ریموت به شبکه است. در نظر داشته باشید روتری در این عکس بکار گرفته نشده است و فقط سوئیچ استفاده شده است. هر دو کمپ یکدیگر را به عنوان شبکه تکی می‌بینند.

نحوه کار اترنت

چون اترنت روتینگ ندارد، به شبکه‌های خارجی یا اینترنت دسترسی ندارد. به هر حال، اترنت معمولاً به یک تهیه کننده IP transit دسترسی دارند. کسب و کارهایی که به اینترنت پر سرعت احتیاج دارند روی بک بن اینترنت، اترنت خریداری می‌کنند. مدار اترنت به روتر وصل می‌شود و تهیه کننده IP transit از آنجا ترافیک بین شبکه محلی و اینترنت را جهت دهی می‌کند.

عکس زیر یک مثال از شبکه محلی است که از اترنت برای اتصال به روتر ترانزیت استفاده کرده است که بعد از آن به اینترنت متصل می‌گردد.

فناوری اترنت

شرکت‌های ارائه دهنده انتقال IP و transport provider می‌توانند یک شرکت باشند ولی اغلب جدا از هم هستند. شرکت‌هایی که خدمات انتقال IP را ارائه می‌دهند بیشتر از transport provider ها هستند و این بدان معنا است در اختیار گرفتن خدمات انتقال IP می‌تواند ارزان‌تر باشد.

انواع شبکه اترنت

Fast ethernet

اترنت سریع نوعی از شبکه اترنت میباشد که میتواند داده‌ها را با سرعت 100 مگابیت بر ثانیه منتقل کند

Gigabit ethernet

نوعی دیگر از اترنت اترنت گیگابیت است که توانایی انتقال داده با سرعت 1000 مگابیت بر ثانیه را دارد.

Gigabit ethernet 10

جدیدترین نسل فناوری اترنت، اترنت 10گیگابیت است و توانایی انتقال داده با سرعت 10 گیگابیت بر ثانیه را دارد.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search