EIA 485 چیست؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

باید یادآوری کنیم EIA-485 یک استاندارد انتقال بین ارتباطی متوازن است و پروتکل یا اپکیلیشن نیست. این استاندارد مشخصات ارسال کننده ها، دریافت کننده ها و درایورها را تعیین می کند. ارتباطات بین قطعات یک دستگاه از طریق رابط های EIA-485 تنها در صورتی تضمین می گردد که سیستم یا پروتکل بر اساس این رابط تنظیم شده باشد. این رابط از سریال های ارتباط دیجیتالی بر اساس پروتکل های شبکه در زمینه های مختلف صنعتی و تجاری پشتیبانی می کند.

EIA 485 چیست

وضعیت کابل ها در این صورت چگونه است؟

مشخصات مورد نیاز در کابل ها در RS-485 تعریف نشده است، اما مهندسین ملزوماتی را برای کابل ها تعریف کرده اند که عملکرد را در سیستم بهبود می دهد. فاکتورهای اصلی در انتخاب کابل های فیبر نوری عبارتند از:

  • فواصل انتقالی
  • طول سیگنال ها
  • مقاومت سیستم
  • EMI&RFI(نویز)
  • عملکرد ابزارهای سیستم
  • حجم دیتا

انتخاب کابل مناسب با در نظر گرفتن فاکتورهای متعدد منجر به انتخاب یک لایه فیزیکی حجیم خواهد شد که عملکرد بالای سیستم شبکه را تضمین می کند. در بسیاری از موارد، سیستم های تعیین کننده کابل مناسب به راحتی تعیین نمی گردد و برای آن باید تصمیم گیری دقیق انجام شود.

برای اطمینان از کارایی سیستم و در اختیار داشتن کابل تمیز و با توانایی بار الکتریکی بالا که با شرایط مورد نیاز همخوانی داشته باشد نیاز است که میزان تضعیف و خمش محدود باشد. مطالعات مهندسین نشان می دهد مقاومت فیزیکی کابل ها در حدود 120ohms با توانایی بار الکتریکی پایین(کمتر از 15pF/ft.) و کونتاکتور 24AWG یا بزرگتر برای فواصلی که بازتاب سیگنال پایین دارند مناسب است. محافظ های قوی دور کابل ها از سیگنال ها در برابر نویزهای خارجی محافظت می کند( EMI و RFI) و خمش را با حداقل می رساند.

آپشن های کابل ها

RS-485 برای سیستم های half-duplex از یک جفت کابل تکی استفاده می کند اما برای سیستم های full-duplex از دو جفت کابل استفاده می کند. یک سیستم full-duplex اجازه انتقال همزمان دیتا روی یک کابل را می دهد در حالی که از طریق کابل دیگر دیتاها دریافت می گردد. یک کابل چهار زوج می تواند دو شبکه full-duplex را پشتیبانی می کند.

کابل ارتباطی چهار زوجی

نمونه یک کابل ارتباطی چهار زوجی EIA 485 در کنار تعداد زوج های کابل باید به اندازه آنها نیز توجه شود. مهندسین میزان کارایی اندازه 24AWG یا بالاتر را مورد مطالعه قرار دادند و متوجه شدند که در فواصل معینی به راحتی اجرایی می شود. البته یکی از فاکتورهای مهم دیگر در این سیستم محیط نصب است.

یک کابل با کنتاکتورهای 22AWG به یک 300V PLTC این امکان را می دهد تا در سینی کابل 300V در فضای صنعتی نصب گردد. به همین صورت، کنتاکتورهای 18AWG یا بزرگتر برای اجرای کابل های 600V TC در سینی کابل 600V مناسب هستند. کابل های PLTC و TC برای نصب در مکان های شلوغ و Outdoor کاربردی تر هستند.

به طور کل، کابل های RS-485 برای اکثر محیط ها کارایی بالایی دارد و موجب بهبود کارایی سیستم می گردد.

جزئیات فاصله

کابل کشی های فواصل طولانی تضعیف بیشتری نیز به همراه دارند. در نتیجه سرعت انتقال دیتای آنها کم است. نمودار زیر نسبت بعد مسافت به حجم دیتا را در استاندارد RS-485 نشان می دهد. بالاترین مسافت تعیین شده 4000ft است با حجم دیتای 100K.

استاندارد RS-485

نکته: این چارت تنها به عنوان راهنما قابل استفاده است. رابط های RS-485 ارتباط قابل اتکاء و مطمئن برقرار می سازد. خیلی مهم است که کابلی را انتخاب کنید که با انتقال درست سیگنال در داخل زیر ساخت های فیزیکی قوی از سیستم محافظت کند.

منبع مقاله

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search