راهنمای انتخاب EDFA

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

EDFA یک تقویت کننده نوری بر اساس فیبر نوری اربیوم دوپ می باشد، که سیگنال های نوری را بدون تبدیل آنها به شکل الکتریکی تقویت می کند. EDFA از لیزر نیمه هادی برای پمپ فیبر اربیم دوپ استفاده می کند، و نور را در ناحیه طول موج 1.5 میکرومتر که در آن فیبر نوری مخابراتی حداقل تلفات را دارا می باشد تقویت می نماید. دارای نویز پایین است و می تواند بسیاری از طول موجها را به طور همزمان تقویت کند، که باعث می شود DWDM امکان پذیر شود و تکنولوژی DWDM را قادر می سازد کلیدی برای شبکه های ارتباطی نوری شود. از این رو تحقق EDFA، به سرعت توسعه یافته و انتخاب آمپلی فایر برای اکثر برنامه های کاربردی در ارتباطات نوری به امری مهم تبدیل شده است. ساختار و اصول کار EDFA ها بسیار آسان است. EDFA شامل فیبر نوری شیشه ای دوپ شده با یون اربیوم، کوپلر WDM، ایزولاتور، فیلتر نوری و منبع برق Pump می باشد.

 راهنمای انتخاب EDFA

تصویر بالا نشان می دهد که یک EDFA چگونه کار می کند؟ هنگامی که یک پرتو نور که حامل سیگنال است از فیبر نوری اربیوم دوپ عبور می کند یک لیزر Pump انرژی تقویت کننده در اربیم را در قله جذب 980 و 1480 نانومتر از طریق کوپلر WDM فراهم می کند. سپس یک فیلتر نوری آثار باقی مانده از پرتو Pump را حذف میکند به طوری که آن با دریافت سیگنال اختلال پیدا نکند. ایزولاتورها در آمپلی فایر ها برای به حداقل رساندن بازتاب در EDFA ها قرار داده می شوند.

نحوه انتخاب صحیح EDFA

اول از همه، شما باید از نوع شبکه و نوع نیاز مطمئن شوید تا بتوانید EDFA مناسب را انتخاب نمایید. بسته به نوع کاربرد شبکه، EDFA به طور کلی به انواع زیر طراحی شده است:
DWDM EDFA: برای این نوع از شبکه، نه تنها EDFA نیاز به قدرت بالا و نویز پایین دارد، بلکه به گین مسطح نیز نیاز دارد و مانند تمام کانالهای طول موج می تواند به یک اندازه تقویت شود.
SDH EDFA: برای شبکه SDH، طراحی EDFA اجازه می دهد حداکثر بودجه توان برای رسیدن به بالاترین تشخیص حساسیت امکان پذیر شود.
روشی که EDFA به منظور افزایش عملکرد لینک داده های نوری استفاده می کند نیز در انتخاب EDFA ها مهم می باشد. با توجه به این موضوع سه نوع EDFA را می توان در بازار یافت:
طول موج: شما باید مطمئن باشید چه تعداد طول موج از طریق EDFA از ابتدا و انتهای بازه طول موج می گذرد ، به عنوان مثال در بازه 1530-1562 نانومتر چند طول موج موجود می باشد. برای لینک تک طول موج، شما باید مشخصا طول موج دقیق را بدانید.
توان یا اتلاف بودجه: بودجه به ما می گوید که چه مقدار تقویت برای تمام لینک نیاز و لازم می باشد.
محل EDFA: پس از فرستنده، قبل از گیرنده، و یا در وسط مسیر قرار دارد.

 نحوه انتخاب صحیح EDFA

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search