یکشنبه, 12 شهریور 1402 10:16

بعد از ملی شدن اینترنت چه می‌شود؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

با توجه به دستورات مقامات، اتصال به اینترنت جهانی به این طریق قطع نخواهد شد. ارتباطات ملی در دسترس خواهند بود که به سایت‌های داخلی با سرعت بالاتر و هزینه کمتر دسترسی داشته باشیم.

در شبکه داخلی، صاحبان وب‌سایت‌ها درصورت استفاده از سرورهای داخلی شناسایی میشوند. در نتیجه، آنها مسئول اطلاعات و خدماتی که ارائه می‌دهند، می‌شوند و موظف به رعایت قوانین داخلی خواهند بود. همچنین شرکت‌ها می‌بایست از دیتا سنترهای داخلی استفاده کنند و آدرس آی‌پی خود را ثبت کنند.

بعضی از افراد موافق این طرح هستند و اعتقاد دارند در صورت انقطاع از اینترنت جهانی، می‌توان از این زیرساخت برای استفاده از پیام‌رسان‌ها و وب‌سایت‌های داخلی استفاده نمود. این اتفاق در ماه آبان ۹۸ به وقوع پیوست و در آن زمان به اینترنت جهانی دسترسی نداشتیم، در حالی‌که سرورهای داخلی کار می‌کردند.

این موضوع نگرانی‌های زیادی را ایجاد کرده و باعث مخالفت و واکنش‌های قوی از جانب افراد شده است. این افراد اعتقاد دارند که این تدابیر منجر به محدودیت‌های بیشتر در فضای مجازی خواهد شد.

در برخی از کشورها، اینترنت ملی با شکل‌های مختلفی در حالت عمومی وجود دارد. اما در کشورهای دیگر، دسترسی به اینترنت به مردم محدود شده و ممکن است تنها برای دولت یا سازمان‌های خاص در دسترس باشد. برخی دولت‌ها شبکه‌های اینترانت ملی برای ارتباط داخلی میان سازمان‌ها ایجاد کرده‌اند.

به عنوان مثال، اسکاتلند با ایجاد شبکه گلو Glow به دانشجویان و دانش‌آموزان امکان دسترسی به اطلاعات را فراهم کرده است. در کشورهای دیگر نیز مانند چین، کوبا، کره شمالی و روسیه، شبکه‌های ملی اطلاعات (اینترانت) در دسترس هستند.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search