چهارشنبه, 22 شهریور 1402 15:34

اتصال مدارس به فیبر نوری روی ریل توسعه قرارگرفت

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

دو سال از آغاز به ‌کار دولت سیزدهم و فعالیت‌های وزارت ارتباطات در زمینه فیبر نوری و کلان پروژه‌های حوزه شبکه ملی اطلاعات و فیبر نوری می‌گذرد، که در این دو سال پیشرفت‌های قابل‌توجهی را مشاهده کرده‌ایم و تا پایان سال به درصدهای قابل‌توجهی خواهیم رسید.

در سال‌های بعد از 84 شاهد مطرح شدن این پروژه بودیم که پیشرفت چشم گیری در این پروژه مشاهده نشد، در اواخر دولت یازدهم با پیگیری‌هایی که انجام شد فاز اول و دوم و سوم افتتاح گردید اما با آغاز به‌کار دولت سیزدهم پروژه‌ شبکه‌ ملی به‌عنوان مهم‌ترین پروژه‌های این حوزه مورد توجه قرار گرفت.

در این ده سال گذشته که این پروژه مطرح ‌شده فقط 30% پیشرفت در این پروژه مشاهده شد اما طی این دو سال شصت درصد پیشرفت در این زمینه حاصل شد که تا پایان سال جاری این شبکه به پیشرفت هفتاد و پنج درصدی خواهد رسید و از ابتدای شروع به ‌کار دولت سیزدهم تا به امروز 4339 روستا به شبکه ملی ارتباطات متصل شده است که روستاهای دارای اینترنت پرسرعت از مرز 92 درصد عبور کرده است. درواقع در راستای اجرای سیاست عدالت ارتباطی دولت سیزدهم درطول بیست و دو ماه گذشته اولویت پوشش روستایی با استان‌هایی ست که کمترین میزان این پوشش را داشتند.

اتصال مدارس به فیبر نوری و پوشش هشت تا ده میلیونی خانوار از جمله پیشرفت‌های این حوزه بوده که تکمیل پروژه فیبر نوری و تحت پوشش قرار دادن آن‌ها موضوعی بود که وزارت ارتباطات در مدت دو سال فعالیت خود آن را پیگیری کرد و اکنون به پیشرفت‌های قابل‌توجهی رسیده است.

عملیات اجرایی اتصال مدارس به طرح فیبر نوری در هر شهری به مجریان مختلفی واگذار گردید تا این پروژه را از نظر توسعه ‌یافتگی مورد توجه قرار دهند. در راستای اجرای پروژه فیبر نوری قرار شد ۱۰ تا ۱۵ درصد مدارس قبل از شروع مدارس و تا پایان سال ۳۵ درصد مدارس دیگر به فیبر نوری متصل شوند و تا آخر این دولت تلاش می‌شود همه مدارس از طریق فیبرنوری به شبکه متصل شوند.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search