یکشنبه, 22 مرداد 1402 13:18

بومی سازی تجهیزات فیبرنوری در کشور

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

ظرفیت شبکه انتقال در ابتدای شروع به کار دولت سیزدهم 35.8 ترابیت بر ثانیه با به‌کارگیری از تجهیزاتی بود که از خارج وارد می‌شد، با برنامه‌ریزی وزارت ارتباطات قرار بر این شد تا پایان امسال ظرفیت انتقال کشور دو برابر و هفتاد درصد از این افزایش با استفاده از تجهیزاتی که در داخل کشور با توجه به ظرفیت های بومی تولید می‌شود بکار گیرد.

درابتدای دولت سیزدهم ظرفیت انتقال اشباع شده بود اما یکی از گزینه‌ها این بود که توانمندی داخلی ما در این زمینه از تجهیزات خارجی بهتر کمک می‌کند و به‌همین دلیل با یک شرکت دانش بنیان داخلی قراردادی بسته شد و کاری که برای اجرایی شدن آن به پنج سال زمان نیاز بود طی یک‌سال به سرانجام رسید و توانستیم ظرفیت شبکه را افزایش دهیم.

به واسطه وضعیت جغرافیایی که ایران دارد امکان تبدیل شدن به هاب ترانزیت دیتای منطقه را داریم و به ‌طور قطع از مسیر زمینی عبور می‌کند که در نتیجه کیفیت بهتری نسبت ‌به مسیر دریا و اقیانوس دارد تا به اروپا و سایر کشورها برسد، انتقال دیتا از خشکی به‌عنوان یک مزیت شناخته می‌شود و ارتباطات ما را با کیفیت فراهم می‌کند.

به‌همین جهت سال گذشته اعلام شد با حضور مؤثر شرکت ارتباطات در عرصه بین‌الملل طی هیجده ماه میزان ترانزیت داده از مسیر ایران از 1.3 ترابایت بر ثانیه به بیش‌از 2.9 ترابایت بر ثانیه رسید و با تلاش شبانه روزی ایران به هاب ترانزیت داده در منطقه تبدیل خواهد شد.

مهندسان یکی از شرکت‌های دانش بنیان فعال در زمینه تجهیزات فیبر نوری محصولی تولید کرده اند و به چنان کیفیتی رسانده‌اند که این محصول توانایی رقابت با نمونه‌های اروپایی را در بازار دارد.

این شرکت از سال 1391 فعالیت خود را آغاز کرده و موفق به بومی‌سازی و تولید انواع مدیا کانورتر و همچنین سوئیچ‌های صنعتی شده است، محصول تولیدی این شرکت ماژول های فیبر نوری است که در سوییچ‌ها استفاده می‌شود و به‌عنوان بهترین رابط بین سوئیچ‌ها و تجهیزات فیبر نوری عمل انتقال دیتا را انجام می‌دهد و دیتاهای الکتریکی را تبدیل به فیبر نوری و برعکس می‌کند.

وزارت ارتباطات در زمینه بومی‌سازی و ایرانی سازی تجهیزات ارتباطات و فناوری اطلاعات استقبال کرده و آماده هرگونه همکاری با تمام شرکت‌های دانش بنیان در این زمینه است.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search