شنبه, 14 مرداد 1402 17:01

مشکلات اتصالات ارتباطات در شبکه 5G

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از برنامه معرفی برترین اپراتورهای ثابت و سیار براساس شاخص‌های کیفی خبر داد. این اقدام برای تسهیل دسترسی مشترکان به برترین خدمات ارتباطی است.

توسعه فیبر نوری در کشور، افزایش سرعت اینترنت را به‌دنبال دارد چرا که فیبرنوری، سرعت اینترنت را تا هزار مگابیت بر ثانیه افزایش می‌دهد و رگلاتوری تصمیم دارد در کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات، کف سرعت ارائه‌شده از سوی اپراتورها را بر روی فیبر نوری مشخص کند.

در بحث تشعشعات دو موضوع مطرح است. یکی تشعشعات تجهیزات مخابراتی و BTSها و دیگری تشعشعاتی است که گوشی تلفن همراه از خود تولید می‌کند.

اندازه‌گیری تشعشعات دکل‌های مخابراتی و ارتباطی توسط "رگولاتوری" صورت می‌گیرد و سازمان انرژی اتمی بر اساس استانداردهای جهانی بر آن نظارت بسیار سخت‌گیرانه‌ای دارد. ضمن این‌که گوشی‌های تلفن همراه که مردم از آن‌ها روزانه استفاده می‌کنند تشعشعاتی دارد که قبل‌از ورود آن به کشور میزان تشعشع آن‌ها توسط آزمایشگاه‌های مورد تأیید رگولاتوری اندازه گیری و تنها زمانی‌که این میزان کم‌تر از اندازه استاندارد باشد اجازه واردات به کشور را پیدا می‌کند.

در حوزه واردات گوشی همراه وزارت ارتباطات و رگولاتوری اختیاری ندارد و متولی اصلی واردات گوشی به کشور وزارت صمت است.

اما درباره قابلیت اتصال به شبکه 5G به عوامل مختلفی بستگی دارد به‌عنوان مثال یک گوشی ممکن است نسل پنجم را روی فرکانس دوهزار و سیصد پشتیبانی کند درحالی‌که اپراتور ممکن است 5G را روی فرکانس سه هزار و پانصد ارائه کند در این‌صورت آن گوشی با وجود پشتیبانی از 5G قابلیت استفاده از نسل پنجم را ندارد.

شایان ذکر است که برندهای مختلف گاهی به‌صورت منطقه‌ای و در نسخه‌های اروپا، آسیا و... تولید می‌شود یعنی سازندگان متناسب با منطقه جغرافیایی گوشی را می‌سازند و قابلیت مختلف روی آن می‌گذارند از همین‌رو ممکن است یک مدل گوشی 5G در نسخه اروپایی به شکل شبکه نسل پنجم اتصال یابد اما همان مدل گوشی در نسخه خاورمیانه پاسخ‌گوی 5G نباشد.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search