دوشنبه, 26 مهر 1400 11:40

سریع ترین و کند ترین اینترنت برای کدام کشورهاست؟

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

عوامل موثری که در سرعت اینترنت تاثیرگذار هستند: فیبر نوری یا مسی بودن کابل، اتصال یا نزدیکی به کابل های زیر دریایی، وسعت یک کشور و سرمایه گذاری و …همه این عوامل زمانیکه دست به دست هم دهند باعث سرعت 262 مگابیتی در سنگاپور ودر مقابل سرعت 3 مگابیتی در کوبا می گردد.

به گزارش ایسنا، لود شدن صفحه یک سایت هر چقدر هم زمانبر باشد، به دستگاهی که استفاده می کنید بستگی دارد و اینکه در کجای جهان قرار دارید.

سرعت اینترنت از کشوری به کشور دیگر تفاوت دارد. با بهره گیری از داده های جهانی اسپیدتست که در ویژوال کپیتالیست ارائه شده، نقشه سریعترین وکند ترین سرعت اینترنت در سراسر جهان بدست امده و سرعت هردو پهنای باند ثابت و تلفن همراه را مقایسه می کند.

عوامل تاثیرگذار بر سرعت اینترنت:

  • نوع کابل (مس یا فیبر نوری) که یک کشور برای بهره گیری از خدمات اینترنتی خود استفاده می کنند. به طور معمول، هر چقدر ساخت جدیدتر، به همان میزان اتصال سریع تر انجام می شود.
  • اتصال یا نزدیکی به کابل های زیر دریایی می تواند از عوامل مهم در این امر باشد، کابل های فیبر نوری زیر دریا حدود 97 از داده های ارتباطی جهان را انتقال می دهند.
  • میزان وسعت یک کشور، از آنجایی که هزینه های بهسازی زیر ساخت ها اهمیت دارد. هر چه کشور کوچکتر استفاده از سیستم های جدید جهت کابل کشی ارزان تر است.
  • هزینه ها و سرمایه گذاری در سرعت اینترنت یک کشور و بررسی اینکه میزان دسترسی به اینتنرنت برای دولت یک کشور چقدر الویت دارد یکی دیگر از عوامل مهم می باشد.

سرعت اینترنت پهن باند ثابت

سنگاپور با سرعت دانلود 262.2 مگابیت بر ثانیه – بیش از دو برابر متوسط جهانی – در رتبه اول قرار دارد. یکی از عوامل مهم که می تواند باعث سرعت بالای اینترنت در سنگاپور باشد، مساحت سنگاپور تنها 280 مایل می باشد که دولت سنگاپور با 2.52 میلیارد برای ارتقاء نوآوری های دیجیتالی اقدام نموده که بخش مهمی از آن در جهت رشد زیر ساخت های مخابراتی می باشد.

درمقابل سنگاپور، کوبا دارای کندترین باند پهن ثابت با سرعت 3.46 مگابیت بر ثانیه است، کوبا دسترسی محدودی به کابل های زیر دریایی دارد همچنین بودجه کم دولت کوبا نیز بی تاثیر نیست. کوبا فقط به یک کشور متصل است.

سرعت اینترنت همراه

بالاترین سرعت دانلود اینترنت همراه از آن امارات متحده عربی ست که با سرعت 195.5 مگابیت بر ثانیه در ابتدای لیست قرار دارد. در کشور امارات نه تنها داده تفن همراه سریع می باشد، بلکه در مقایسه با سایر کشورها نسبتا ارزانتر است.

فناوری های جدید چشم انداز دیجیتال را دستخوش تغییر نموده و شبکه های 5G را در سراسر جهان رایج کرده است. این به این معنی می باشد که سرعت اینترنت به تدریج بالاتر می رود، زیرا انتقال سریع تر اینترنت به یک هنجار تبدیل شده است و کشورهایی که از بهره مندی از این نوع شبکه ها دور هستند، بیشتر عقب خواهند ماند.

به گزراش خبرگزاری ایسنا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search