سه شنبه, 06 مهر 1400 14:29

فیبر نوری به ارتش انگلیس در بالا بردن کیفیت سلاح لیزری کمک کرد!!!

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از رویترز، با تولید لیزرهای حالت جامد و با به کارگیری از سیم پیچ های کابل فیبر نوری که با استفاده از برخی عناصر کمیاب تولیدشده است، قدرت آتش سلاح های لیزری افزایش می یابد و حجم و وزن آنها را به مراتب کم تر از قبل کرده که نصب آنها روی جنگ افزار ها راحتتر نموده است.

محبوبیت سلاح های لیزری به علت حرکت آنها با سرعت نور است، که حتی از موشک های مافوق صوت نیز برتری دارند. از سوی دیگر هزینه استفاده از سلاح ها لیزری خیلی پایین تر از سایر سلاح ها می باشد.

برنامه سلاح های لیزری قرار است در قالب سه نوع سلاح لیزری تولید شود که همه آنها با بکار گیری از فناوری فیبر نوری ساخته شده و قابل نصب برروی کشتی ها، خودروهای زرهی و کامیون ها باشند.

در این فناوری لیزر وسیله ای است که نوررا از طریق فرآیندی که شامل تقویت نوری است، از خود ساطع می کند. نور لیزر زمانی ساخته می شود که الکترون های اتم در شیشه های خاص، کریستال یا گاز، انرژی را از جریان الکتریکی جذب می کنند. این نوع نور لیزری در کابل های فیبر نوری نیز مورد استفاده و موجود است.

همچنین این لیزرها بر پایه ی فناوری ترکیب پرتو طیفی هستند و بااستفاده از ماژول های فیبر لیزری که در آن ها، واسط لیزر فعال از یک فیبر نوری با یک عنصر نادر مانند اربیوم، تشکیل شده بر سایر محدودیت های لیزر ها غلبه کند.

آزمایش میدانی این تسلیحات از سال 2023 تا 2025 انجام خواهد شد. همچنین این توقع را دارند که این فناوری جدید لیزری انقلابی در نیروهای مسلح انگلیس ایجاد کند.

به گزارش خبرگزاری مهر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search