POP چیست؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

Point of presence یک رابط مصنوعی است بین دو مکان ارتباطی. در زمینه اینترنت POP مکانی است که سرورها، ردیاب ها، سوئیچ های اترنت، تماس های دیجیتال و آنالوگ در آن قرار می گیرد. شرکت های خدمات اینترنت ممکن است هزاران POP داشته باشند که در سرور میزبان و نقطه تبادل اینترنت قرار می گیرد. تعداد POP مورد استفاده به بزرگی شرکت خدمات اینترنتی بستگی دارد

 .POP نقطه ای است که دو یا چند شبکه یا ابزار ارتباطی به هم مرتبط می شوند. اساساً POP یک نوع Access point و دارای امکاناتی است که به صورت رابط عمل کرده و به ابزارهای دیگر کمک می کند تا بتوانند به اینترنت متصل گردند.

به بیان دیگرPOP یک زیر ساخت است که به کاربران مختلف اجازه می دهد به اینترنت متصل شوند. یک POP توسط یک خدمات دهنده اینترنتی (ISP) یا خدمات دهنده ارتباطی ارائه می گردد. این رابط شامل router، سوئیچ، سرور و دیگر ابزار آلات ارتباطی است که در دیتا سنتر قرار دارند. یک خدمات دهنده اینترنتی یا تلکام شاید بیش از یک رابط POP در یک مکان داشته باشد که هر کدام به کاربری مجزا خدمات می دهد. رابط POP از تبدیل سیگنال آنالوگ به دیجیتال و برعکس نیز پشتیانی می کند و به عنوان مکمل فناوری های ارتباطی مختلف عمل می کند.

POP به عنوان یک زیر ساخت مهم در دیتا سنترها هر روز بیشتر مورد توجه قرار می گیرد تا شرکت های خدمات اینترنت بتوانند از طریق آنها امکانات نقطه تبادل اینترنت را عرضه کنند.

 POP colocation نوعی دیتا سنتر است که تجهیزات، فضا و پهنای باند را برای مشتریان فراهم می کند. این رابط فضا، امنیت فیزیکی و خنک کننده را برای سرور، حافظه و تجهیزات شبکه فراهم می کند که پیچیدگی کمتری نسبت به قبل دارد و در عین حال منجر به کاهش هزینه ها نیز می گردد.

POP چیست؟
  • یک مدل قابل پیش بینی است و از نظر مالی قابل اجرا است.
  • دارای ظرفیت اضافه که در مواقع لزوم به سرعت و با کمترین هزینه در دسترس است.
  • دسترسی بهتر به فضا
  • مدیریت حرفه ای تر امکانات دیتا سنتر
  • دارای اکوسیستم استفاده مشترک از امکانات مشابه
  • ایجاد زیرساخت لازم برای کلود
  • دارای زیر ساخت پشتیبانی برای مدیریت تغییرات سریع تجاری
  • دارای یک نقشه راه بهتر برای برطرف کردن خرابی های احتمالی
منابع مقاله:
searchtelecom
techopedia

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search