کابل منیجر (نگهدارنده‌ی کابل)

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

با رواج اتصالات پرتراکم در سرور روم‌ها یا دیتا سنترها، مدیریت کابل دشوارتر از گذشته شده است. به‌هم‌ریختگی کابل‌ها اغلب در رَک‌ها رخ می‌دهد و موجب مشکلات زیادی برای نصب‌های بعدی و تعمیر و نگهداری کابل‌ها می‌شود. نصابان شبکه به دنبال ابزارهایی موثر برای ایجاد کابل‌کشی ساختاریافته هستند. به نظر می‌رسد کابل منیجر یک اکسسوری مناسب برای مدیریت کابل‌ها باشد. امروزه، برای کابل‌کشی آسان‌تر در مکان‌های زیادی از این کامپوننت استفاده می‌شود. در این مقاله به معرفی برخی از راهکارهای مقرون به صرفه‌ی کابل منیجر می‌پردازیم.

 کابل منیجر (نگهدارنده‌ی کابل)

مزایای Cable Manager

با کمک کابل منیجر، از کشیدگی کابل‌ها جلوگیری می‌شود تا قابلیت اطمینان در شبکه تضمین شود. علاوه بر این، کابل منیجر موجب یکپارچگی داده‌ها به شیوه‌ای منظم‌تر می‌شود. با کابل‌کشی امن‌تر، فضا به طور منطقی مورد استفاده قرار می‌گیرد. نصب کابل منیجر و استفاده از آن برای ساماندهی کابل‌های متعدد بسیار ساده است.
هزینه‌ی کابل منیجر مناسب است و یک سرمایه‌گذاری ضروری برای جلوگیری از افت شدید ناشی از به‌هم‌ریختگی کابل‌ها به حساب می‌آید.

راهکارهای کابل منیجر

جهت‌ها

کابل منیجر هم برای جهت‌های افقی و هم عمودی استفاده می‌شود. کابل منیجر افقی کابل‌کشی منظم و صحیح کابل‌ها در رَک‌ها را میسر می‌سازد. البته باید مطمئن شوید کابل منیجر از ارتفاع رَک و تراکم کابل پشتیبانی می‌کند. معمولا، کابل منیجرهای افقی 1U و 2U متدوال‌تر هستند. همچنین می‌بایست مطمئن شوید کابل منیجر افقی مانع دستگاه‌ها در رَک نشوند و کابل‌ها برای اضافه و حذف شدن آزاد هستند. راهکار دیگر کابل منیجر عمودی است. این کابل منیجر می‌تواند در فضاهای عمودی پچ کوردها را مرتب کند و با این کار 50% فضای بیشتر برای کابل‌ها فراهم می‌شود و دیگر نیازی به استفاده از کابل منیجرهای افقی نیست.

راهکارهای کابل منیجر مُدل‌ها

کابل منیجرها مدل‌های گوناگونی دارند. اولین مدل فینگر داکت است. این کابل منیجر نگهداری و حفاظت از تجهیزات و کابل‌ها را به حداکثر می‌رساند. سوراخ‌های روی این کابل منیجر برای عبور دادن کابل‌ها مناسب هستند. نوع دوم دی-رینگ نام دارد و برای پوزیشن‌های افقی، عمودی و قُطری موجود است. نوع سوم اسلات‌های بُرس‌دار دارد. این طرح منحصر بفرد از کابل‌ها در برابر اکثر آلاینده‌ها محافظت می‌کند و همزمان جریان هوا را افزایش می‌دهد. آخرین مدل کابل منیجر برای خطوط تلفن استفاده می‌شود.

 ساختار کابل منیجر ساختار

ساختار کابل منیجر به دو نوع single-sided و dual-sided تقسیم می‌شود. مدل single-sided سیم‌کشی بین تجهیزات و رَک‌ها را آسان می‌کند، در حالی که مدل dual-sided با جدا نگه‌داشتن کابل‌های مختلف برای تمایز بهتر، از پچ پنل‌ها پشتیبانی می‌کند.

متریال

به طور کلی، کابل منیجر می‌تواند از پلاستیک، فلز و نیمه‌فلز ساخته شود. پلاستیک و فلز رایج‌ترین متریال‌ها هستند. برای نصب آسان، کابل منیجر پلاستیکی از لحاظ وزن قطعا سبک‌تر است. کابل منیجر فلزی برای محافظت از کابل‌ها در برابر هر نوع آسیبی محکم‌تر است.

نتیجه‌گیری

به طورِ خلاصه، کابل منیجرها برای کابل‌‌کشی در رَک‌ها به طور گسترده استفاده می‌شوند. داشتن کابل‌کشی ساختاریافته برای مدیریت کابل‌ها در آینده بسیار مفید است. اگر می‌خواهید شبکه‌تان عملکرد بهتری برای انتقال داده داشته باشد هرگز برای ساماندهی کابل‌ها دیر نیست.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search