استفاده از کابل IP67 برای حفاظت از لینکهای ارتباطی

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

امروزه کابل فیبر نوری درصد بالایی از تقاضای بازار را به خود اختصاص داده است. در مقایسه با کابل های مس، کابل های فیبر نوری دارای سرعت بیشتری بوده و سبک تر می باشند. استقرار و راه اندازی فیبر نوری مزیت هایی برای مردم به ارمغان آورده اما معایبی را نیز با خود به همراه داشته است. فیبر نوری به راحتی در معرض شکستگی و آلوده شدن به گرد و غبار، مایعات و سایر آلودگی های دیگر قرار می گیرد. از این رو، کابلهای فیبر نوری باید به گونه ای طراحی شوند که با شرایط محیطی مختلف سازگار باشند. کابل فیبر IP67 نوعی از کابل فیبر نوری است که به ویژه دارای قابلیت ضد گرد و غبار و ضد آب می باشد.
این مقاله شما را با این کابل خاص بیشتر آشنا می نماید.

مفهوم IP67

زمانی که نام کابل فیبر نوری IP67 را می شنوید، ممکن است برای شما سوال شود که مفهوم IP67 چیست؟ در واقع، "IP" یک امتیاز تعریف شده توسط استاندارد بین المللی IEC 60529 می باشد. IP مخفف international protection است که میزان مقاومت و درجه ی حفاظت در برابر نفوذ گردو غبار، رطوبت و آب در محفظه ی الکتریکی ، جسم سخت و تماس تصادفی با سایر موارد را طبقه بندی می نماید. کد IP همچنین شامل دو عدد مانند IP67 نیز می باشد. عدد اول نشانگر حفاظت در برابر جسم سخت خارجی و عدد دوم نشانگر مقاومت در برابر نفوذ آب می باشد.
در جدول زیر رده بندی کدهای IP نشان داده شده است. اگر به جای هر عدد یک “X” نمایش داده شود بدین معناست که آن محصول در آن رده آزمایش نشده است. عدد صفر به معنی عدم هر گونه مقاومت و حفاظت می باشد. بنابراین IP67 یعنی این کابل در سطح بالایی از مقاومت در برابر گرد و غبار و غوطه وری موقت در آب دارد.

مفهوم IP67

ساختار کابل فیبر نوری IP67

پچ کورد فیبر نوری IP67 شامل یک فیبر نوری معمولی و یک کانکتور مخصوص IP67 می باشد. کانکتور IP67 بر اساس کانکتورهای معمولی با روکش آلومینیومی با مکانیزم خاص طراحی شده است. پوسته ی محافظ از ورود گرد و غبار و آب به داخل کانکتور جلوگیری می کند. تصویر زیر ساختار یک کانکتور IP67 LC duplex را نمایش می دهد.

 ساختار کابل فیبر نوری IP67

انواع کابل IP67

با توجه به کانکتوری که در هر سر کابل استفاده شده است، کابل فیبر نوری IP67 را می توان به دو دسته تقسیم کرد. یک نوع از آن به کانکتور IP67 در هر دو سر مجهز شده است و نوع دیگر در یک سر خود دارای کانکتور IP67 می باشد. خروجی کابل فیبر نوری IP67 همچنین برای اتصالات با چگالی بالا مورد استفاده قرار می گیرد.

 انواع کابل IP67

کاربرد

روکش مستحکم pu و ساختار single-mode apc armored کابل ip67 سرعت انتقال داده 1 gbps در کاربردهای پهن باند را فراهم می کند که نسبت به پچ کوردهای استاندارد فیبر 9/125μm ، پنج برابر سریع تر است. افت عبور پائین کانکتور IP67 به دلیل اتصال و جداسازی آسان، نصب و جداسازی میسر شده است. طراحی مبتنی بر استاندارد IEC60603-7 آن باعث شده است بتوان آن را در سیستم های مشابه دیگر استفاده نمود. کابل IP67 اغلب در تجهیزات تست LAN، FTTH، FTTA، تجهیزات مستقر در محل اتصال در خیابان، ارتباطات رادیویی از راه دور، نصب خاکی و ... مورد استفاده قرار می گیرد.

نتیجه گیری کابل فیبر نوری IP67 سطح حفاظت بالایی برای فیبر نوری در برابر گرد و غبار و آب در محیط با شرایط دشوار را ارائه می دهد.استفاده از کابل های فیبر IP67 در این مکان ها موجب تضمین لینک داده های شما می گردد.کانکتورهای این کابلها در حال حاضر در انواع LC، SC، ST و FC می باشند.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search