یکشنبه, 19 آذر 1402 15:34

تازه ترین آمار تعداد شهرهای مجهز شده به فیبرنوری

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

طبق آخرین اظهارات وزیر ارتباطات فیبر نوری منازل و کسب ‌وکارها از یک ‌سال گذشته آغاز شده و در 100 شهر نیز به پایان رسید. اکنون چهار و نیم میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته ‌اند.

فیبرنوری (Fiber To The X) FTTX، از روش‌های دسترسی به اینترنت‌های ثابت می باشد که بجای تمام یا بخشی از کابل مسی از کابل فیبر نوری استفاده ‌شده است.

بسته به این ‌که جای حرف X چه حرفی قرار بگیرد کاربرد آن دسته از کابل های فیبر نوری را نشان می‌دهد در مدل فیبرنوری (Fiber To The Home)FTTH، کابل کشی تا منازل یا واحد کاربر ادامه پیدا می‌کند.

(Fiber To The Building)FTTB، کابل فیبرنوری به ساختمان می‌رسد و درنهایت توسط کابل مسی (معمولا VDSL) تحویل داده می‌شود.

در مدل‌های(Fiber To The Cabinet)FTTC، فیبر نوری به نزدیک‌ ترین کافو به کاربر (در فاصله کم ‌تر از 500 متر) ارائه داده می‌شود. مشترک درنهایت از طریق یکی از فناوری‌های DSL(نظیر VDSL) به شبکه متصل می‌شود.

برای فراهم کردن زیرساخت مناسب در کشور، پروژه بزرگ فیبر نوری منازل و کسب‌ وکارها از یک‌سال گذشته آغاز شده و در 100 شهر نیز به پایان رسید و تا به امروز چهار و نیم میلیون خانوار تحت پوشش قرار گرفته اند.

در لایحه بودجه سال آینده بخشی از فناوری‌هایی که اختصاص داده‌شده است در تبصره سیزده لایحه بودجه سال 1403 به‌منظور تسریع و تسهیل سرمایه‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبر نوری کشور معابر شهری و خارج از شهر را حداکثر پونزده روز پس‌ از دریافت تقاضای کاربر معرفی شده از سمت وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و با رعایت شرایط و ضوابط و تعرفه‌های مصوب کمیسیون تنظیم مقررات ارائه میگردد.

به‌ منظور تسریع و تسهیل سرمایه ‌گذاری بخش خصوصی در توسعه شبکه فیبر نوری کشور، وزارت نیرو با همکاری وزارت ارتباطات مکلف شده استانداردها و ضوابط و تعرفه‌های عبور تار فیبر نوری هوایی کاربران مذکور از طریق دکل‌های برق و تیرهای برق با رعایت اصول‌های امنیتی ظرف حداکثر دو ماه به تصویب هیئت وزیران برساند.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search