دوشنبه, 29 خرداد 1402 13:46

فیبرنوری باعث افزایش صدرصدی سرعت اینترنت همراه شد

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

به گزارش سایت جهانی اسپید تست سرعت اینترنت همراه در ایران با افزایش صددرصدی نسبت به ابتدای دولت سیزدهم روبرو بوده است و به سی و شش مگابایت بر ثانیه رسیده است. اکنون از این نظر ایران در جایگاه بهتری نسبت‌به کشورهای مطرحی چون اندونزی، آرژانتین، مصر و ترکیه قرار دارد.

طبق گزارشاتی که اسپید تست ارائه می‌دهد، در بیست و یک ماه گذشته دائماً سرعت اینترنت در ایران در حال افزایش بوده و روند صعودی داشته است که این نشانه تلاش وزارت ارتباطات و اپراتورهای وابسته به آن است. که سرعت اینترنت موبایل را از حدود هیجده مگابیت بر ثانیه در ابتدای دولت به حدود سی و شش مگابیت بر ثانیه در ماه جاری تبدیل کرده‌اند و افزایش تقریباً صددرصدی سرعت را نشان می‌دهد.

و همچنین سرعت اینترنت ثابت از حدود 9.5 مگابیت بر ثانیه در ابتدای دولت به 12.6 مگابیت بر ثانیه در ماه جاری رسیده است که بهبود سی و سه درصدی را نشان می‌دهد.

با توجه به ارتقای سرعتی که در بیست ماه گذشته در بخش اینترنت همراه در کشور داشته‌ایم، هم‌اکنون سرعت اینترنت همراه در ایران بیشتر از ده‌ها کشور بزرگ همچون روسیه، آرژانتین، اندونزی، ترکیه، شیلی، قزاقستان، مکزیک، فلیپین و مصر است.

جایگاه نا مناسب اینترنت ثابت در ایران به‌علت سال‌ها عقب‌ ماندگی جدی این حوزه در بخش توسعه ارتباطات ثابت بود که در دولت سیزدهم با اجرای پروژه‌های ملی فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها و استفاده از شرکت‌های دانش بنیان داخل کشور ارتقای جدی در سرعت و پایداری دسترسی مردم در بخش اینترنت ثابت ایجاد کرده است که تا به امروز بیش‌از سه میلیون و دویست هزار خانوار در این پروژه تحت پوشش بوده است و این میزان تا پایان سال به هشت تا ده میلیون می‌رسد.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search