یکشنبه, 17 ارديبهشت 1402 15:28

فیبرهای نوری، مهمترین پروژه ریزساختی کشور

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها به گفته وزیر ارتباطات از ابتدای دولت سیزدهم بزرگ‌ترین هدف این دولت بود و این پروژه زیرساخت توسعه کشور را در دهه‌های آینده برای ما راحت‌تر می‌کند. بخش مهمی از تجهیزات ارتباطی در دنیای امروز وابسته به فیبرهای نوری است. فناوری که طی سال‌های گذشته به آن توجه کمتری می‌شده در این دولت مورد توجه قرار گرفته و با سرمایه‌گذاری دولت بیش‌از هفتاد هزار کیلومتر فیبر برای اتصال شهرهای مختلف کشور به یکدیگر فراهم شده است.

براساس مصوبه شورای عالی فضای مجازی تا سال 1404 باید هشتاد درصد خانوار و صددرصد کسب‌وکارها با متوسط سرعت بیست و پنج مگابیت بر ثانیه به پهن باند ثابت دسترسی پیدا کنند و بیست میلیون خانوار را و پنج میلیون کسب‌وکار تا سال 1404 به اینترنت پهن باند ثابت بر بستر فیبرنوری دسترسی پیدا کنند.

اپراتورهای فعال در پروژه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها با اشاره به این‌که این پروژه مهم‌ترین پروژه زیرساخت ارتباطی کشور است بیان کردند این پروژه زیرساخت توسعه کشور در دهه‌های آینده بوده و همه باید برای تحقق آن تلاش کنیم این پروژه اولویت نخست سازمان تنظیم مقررات و وزارت ارتباطات بوده و هر مشکل و نارسایی در مسیر انجام این پروژه به‌صورت روزانه از طریق مجری طرح و مدیران سازمان تنظیم مقررات و در صورت نیاز وزارت ارتباطات پیگیری و رفع می‌گردد.

بر این اساس وزیر کشور نیز به تمامی استانداران و شهرداری‌ها برای همکاری با این پروژه دستورالعملی را ابلاغ نمود تا وزارت ارتباطات راحت‌تر این پروژه ملی را به سرانجام برساند، اپراتورهای فعال در این پروژه باید نسبت‌به اطلاع‌رسانی انجام این پروژه و مزایای آن برای مردم اقدام کنند.

با تصویب آیین‌نامه برای موضوع تأمین مالی واریز سهم میلیارد تومانی وزارت ارتباطات و بخشی از حق‌السهم دولت از درآمد اپراتورها مشکلی از نظر تأمین مالی این پروژه در سال جاری وجود نخواهد داشت و این مکانیزم‌ها این مشکل را حل می‌کند، همچنین باید با یک کار جهادی تا پایان سال جاری ده میلیون خانوار و کسب‌وکار را تحت پوشش فیبر نوری قرار داده و تا پایان شهریور ماه این کار در شهرهای تحت پوشش انجام گیرد.

مجری شبکه فیبر نوری منازل و کسب‌وکارها گزارشی از روند انجام کار ارائه نمود و مدیران اپراتورهای فعال در این پروژه گزارشی از پیشرفت پروژه در شهرهای محول به خود ارائه داشتند. همچنین وزارت ارتباطات بیان کرده امسال برنامه میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات به هفتاد و پنج درصد خواهد رسید و ایجاد شبکه ملی اطلاعات یکی از تکالیف جدی وزارت ارتباطات محسوب می‌گردد.

با تلاش‌های انجام‌شده در مجموعه وزارت ارتباطات میزان پیشرفت شبکه ملی اطلاعات از ابتدای دولت از بیست و سه درصد به شصت درصد رسیده که برنامه امسال این است که این عدد را به هفتاد و پنج درصد برسانیم.

شبکه ملی اطلاعات یک شبکه پرسرعت با کیفیت و امن است و محدودیت اینترنت ربطی به شبکه ملی ارتباطات ندارد و هر چه سرعت شبکه داخل کشور بیشتر باشد سرعت اینترنت هم بیشتر می‌گردد و ما چیزی به اسم اینترنت ملی نداریم یک شبکه داخلی وجود دارد که ارتباطات درون آن جریان داشته و در داخل این شبکه انواع اطلاعات جریان می‌یابد. دولت سیزدهم به‌دنبال اتصال تمام منازل به شبکه پرسرعت فیبرنوری است تا سرعت‌های چند ده برابری و چندصد مگابیتی محقق گردد.

منبع خبر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search