شنبه, 19 آذر 1401 12:09

کشور درزمینه تعمیر کابل های فیبرنوری زیردریایی به خودکفایی رسید

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

در پی آسیب دیدن کابل فیبر نوری دریایی GBI در بستر دریایی خلیج‌فارس که اوایل سال جاری رخ داد و منجر به اختلالاتی در ارتباطات بین‌الملل کشور شد یک شرکت ایرانی با حمایت‌های شرکت ارتباطات زیرساخت برای نخستین بار موفق شد کابل های فیبر نوری آسیب‌دیده را در اعماق دریا مکان‌یابی و این قسمت‌های آسیب‌دیده را که طول آن به چهار کیلومتر می‌رسید در یک عملیات دشوار و پیچیده ترمیم و مرمت کند.

کابل‌های زیردریایی فیبرنوری دریایی ازجمله فناوری‌های پیشرفته محسوب می‌شود که ایران پنجمین کشور در جهان است که به تعمیر کابل‌های فیبرنوری دریایی در اعماق دریا به خودکفایی رسیده است. با تغییر این ناحیه از کابل فیبر نوری هفت‌صد و بیست گیگ به ظرفیت اینترنت اضافه شد که ولتاژ با عبور از داخل فیبر به کاربران می رسد.

و برای تعمیر آن باید ابتدا نقاط آسیب‌دیده شناسایی و و چهار نقطه به‌همین منظور شناسایی شد و کابل‌ها در کف دریا از طریق ربات برش خورده و به بالا کشیده می شوند و از طریق دستگاه‌های خاص تخلیه بار الکتریکی انجام می گیرد.و تعمیر آن‌ها صورت گرفت همچنین این فناوری که در حوزه کابل کشی و تعمیر انجام شد سالانه بیست میلیون دلار صرفه‌جویی ارزی را برای کشورمان خواهد داشت و می‌توانیم به کشورهای منطقه هم خدمت‌رسانی کنیم که به نوعی درآمدزایی برای کشور خواهد بود. 

دستیابی به این پیشرفت بزرگ که جمهوری اسلامی به باشگاه‌های کشورهای توسعه‌یافته در حوزه ارتباطات و فناوری وارد شده یک دستاورد بزرگ بود که ضمن خودکفایی انحصار سلطه فناوری اطلاعات و چند کشور را در این زمینه به چالش کشیده شرکت ارتباطات زیرساخت بر این باور است که شرکت‌های دانش بنیان برای رسیدن به موفقیت در حوزه فناوری به ارتقای کیفیت خدمات آنان در این شرکت همواره به‌دنبال راهکار قابل‌اطمینان برای حمایت از شرکت‌های داخلی برای رسیدن به موفقیت و شرایط بهتر هستند.

امروزه بخش اعظمی از داده‌ها از طریق کابل‌های فیبر نوری در آب‌های جهان انتقال پیدا می‌کند که سرعت کیفیت و امنیت بسیار مناسبی دارد  همچنین این فناوری در حوزه کابل کشی و تعمیر سالانه بیست میلیون دلار به صرفه‌جویی ارزی در کشور کمک خواهد کرد و می‌توانیم به کشورهای منطقه نیز خدمات ارائه کنیم.

خبرگزاری ایسنا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search