یکشنبه, 13 شهریور 1401 23:31

لازمه افزایش کیفیت و سرعت اینترنت را چه می‌دانید؟

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

معاون وزیر ارتباطات لازمه افزایش کیفیت و سرعت اینترنت را توسعه فیبرنوری و راه‌اندازی نهضت فیبرنوری در کشور دانست و تاکید کرد.

امروزه زمانی‌که کاربر سعی می‌کند به اینترنت متصل شود تا زمانی‌که پاسخ را دریافت کند، مسیری طی خواهد شد که در هر کجای این مسیر اگر اختلالی پیش بیاید روی ارتباطات به‌صورت کلی اثر خواهد گذاشت. زیرساخت جایگزینی فیبر نوری برای بهتر شدن سرعت ارتباطات بدین‌گونه است که در مناطق پرجمعیت دکل‌های مخابراتی بسیار کم شده و کاربران احساس کندی سرعت دارند. ارتباط کاربر مبتنی بر سیم‌های مسی که سرعت محدودی دارند، به‌همین‌علت دولت سیزدهم تاکید دارد که لازم است نهضت فیبرنوری راه‌اندازی شود تا مشارکت بخش‌های مختلف دولتی و خصوصی مثل شهرداری‌ها یا توانیر که با هم ما را در این هدف بزرگ یاری می کند.

مدت‌هاست که لایحه تجمیعی در اختیار شبکه مخابرات قرار دارد که نوسازی نداشته و از سرعت پیشرفت شبکه عقب‌مانده است به‌همین‌علت دولت سیزدهم بر این است تا اپراتورهای ثابت و سیار را درگیر مقوله فیبرکشی تا درب منزل کند تا کار با سرعت بیشتری انجام گیرد.

از سال گذشته دو میلیون دسترسی به فیبر نوری داشته‌ایم که تا پایان دولت سیزدهم آن را به بیست میلیون دسترسی خواهیم رساند. همچنین ما می‌توانیم با برخورداری از فیبر نوری سرعت را تا صد مگابیت و حتی یک گیگا بیت بر ثانیه افزایش دهیم و کیفیت سرعت اینترنت را تضمین کنید، برای رفع کندی سرعت اینترنت در شهرهای تهران، مشهد، شیراز و تبریز قطب و مرکز داده را باید راه‌اندازی کنیم و همان‌طور که می‌دانید ازدحام و اشباع شبکه ارتباطی در ساعات پیک مثل سه بعدازظهر و یازده شب حدود صفر است و سی درصد بیش‌از نیاز کاربران پهنای باند ایجاد شده است. به‌همین دلیل زمانی‌که بخشی از ارتباط ما به دلایل مختلف قطع شود دسترسی به اینترنت با اختلال مواجه خواهد شد و کابل های دریایی فیبر نوری در خلیج‌فارس و کابل پشتیبان از سال‌های گذشته قطع‌شده اما اکنون با تکیه‌بر جوان‌های متخصص و توانمند داخلی درحال اتصال مجدد درصد اندکی از تجهیزات شبکه ارتباطی کشور از محصولات بومی است که افزایش پیدا کرده و ابتدای دولت سیزدهم ظرفیت انتقال اشباع گردیده است

این گزینه‌ که مثل گذشته از شرکت تولیدکننده خارجی استفاده کنیم یکی از راه های مطمئن است که تا امروز از آن کمک گرفته می شد اما ما معتقدیم که توانمندی داخلی بیشتر از هر کشور خارجی به کار ما خواهد آمد، ظرفیت پهنای باند شبکه انتقال از سال 1396 ‌تا 1400 از ده‌هزار و چهل و یک گیگا بیت بر ثانیه و به سی و شش هزار و سیصد و سیزده گیگابیت بر ثانیه رسیده‌است.

در کنار آن ظرفیت اینترنت پهنای باند بین‌الملل که از سال 1396 تا پایان سال گذشته از هزار و پونصد گیگا بیت بر ثانیه به هفت هزار و صد و نوزده گیگا بیت بر ثانیه رسیده است. که حکایت از افزایش 4.7 برابری خواهد داشت، همچنین ظرفیت پهنای باند داده‌های داخلی از سال 1396 تا پایان سال 1400 از شش هزار و نهصد و هشتاد و شش گیگا بیت بر ثانیه به سی و دو هزار گیگا بیت بر ثانیه خواهد رسید و علاوه‌برآن ترانزیت بین‌الملل از سال 1396 تا پایان سال از هزار و پونصد گیگا بیت بر ثانیه به چهار هزار و نهصد و چهل و چهار مگابیت بر ثانیه رسیده است.

خبرگزاری ایسنا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search