سه شنبه, 07 تیر 1401 14:44

بازهم فیبر نوری به کمک علم پزشکی آمد

امتیاز به این مطلب
(0 کاربر)

طرح ملی آندوسکوپی انعطاف‌پذیر اجرایی گردید که نیاز حوزه سلامت کشور با این محصول برطرف گردد.

دستگاهی که امروز اختراع‌شده است توسط آن بخش‌های مختلف بدن مشاهده و جراحی می‌گردد به‌طورکلی آندوسکوپی ها به دو دسته انعطاف‌پذیر و ریجید تقسیم می‌شود آندوسکوپی های انعطاف‌پذیر لوله قابل‌انعطاف بوده که در سری که وارد بدن می‌گردد عدسی تعبیه‌شده که این عدسی داخلی نامیده می‌شود و تصویرهایی از داخل بدن فرد گرفته شده را توسط یک کابل فیبر نوری قابل‌انعطاف به عدسی خارجی منتقل می‌سازد.

آندوسکوپی های انعطاف‌پذیر از جمله تجهیزات پیشرفته علم پزشکی هستند که تعداد معدودی از کشورها توانایی تولید آن‌ها را دارند نیاز پزشکان متخصص به این محصول پیشرفته در زمینه‌های مختلف مشاهده‌شده است.

از جمله اهداف مهمی که این طرح داشت بومی‌سازی محصول، برطرف کردن نیاز کشور از نظر تامین انواع آندوسکوپی های پزشکی، اشتغال‌زایی مولد، جلوگیری از خروج ارز و ارزآوری و موارد بسیار دیگر است.

بدون این‌که بدن شکافته شود و مورد جراحی قرار بگیرد یکی از نمونه‌برداری‌ها و جراحی‌ها به‌صورت عمل‌های کم تهاجمی توسط این دستگاه انجام می‌گیرد یکی از وسایل کاربردی برای انواع عمل‌های کم تهاجمی استفاده از آندوسکوپی انعطاف‌پذیر است که از طریق مجاری طبیعی بدن وارد گردیده و نمونه‌برداری و معاینه و جراحی انجام می‌گیرد و این تجهیزات قاعدتاً کار را برای پزشکان و بیماران ساده‌تر می‌کند و دوران نقاهت را نیز به کمترین حد ممکن می‌رسانند.

آندوسکوپی های انعطاف‌پذیر بسیار گران بوده و استهلاک بالایی دارند بنابراین خدمات پس‌از فروش مناسب برای این تجهیزات از موضوعات مهمی است که نمونه‌های خارجی فاقد آن بودند، تجهیزات پیشرفته پزشکی شامل گاستروسکوپ، کولونوسکوپ، سیستوسکوپ، برون کوسکوپ و دو مدل واحد کنترل و پردازش تصویر هستند که این تجهیزات و استانداردهای بین‌المللی مربوطه را دریافت کردند و تست‌های بالینی را با موفقیت به سرانجام رساند. پروانه تولید این محصولات در اسفند 1400 توسط اداره‌کل تجهیزات و ملزومات پزشکی صادر گردید.

90 درصد قطعات این محصول با کیفیت و فناوری بسیار بالا در داخل کشور بومی‌سازی گردیده که به قیمت مناسب‌تری نسبت‌به نمونه‌های خارجی رسیده‌ایم در این طرح کلان ملی در حال حاضر ده نیروی متخصص مشغول به کار شده‌اند که با تولید انبوه آندوسکوپ انعطاف‌پذیر به حدود 50 نفر نیز به‌صورت مستقیم نیاز به نیروی کار احساس خواهد شد.

به‌طور متوسط پانصد دستگاه در سال وارد کشور می‌شود که برنامه این طرح کلان ملی در فاز اول پوشش نیمی از بازار داخل و در فاز بعدی با تحقق و توسعه صادرات و پوشش کل بازار انجام می‌گردد تولید انبوه آندوسکوپی انعطاف‌پذیر حداکثر تا شش ماه دیگر تحقق پیدا می‌کند.

خبرگزاری مهر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search