دوشنبه, 22 آذر 1400 12:17

اولین شهر مجهز به فیبر نوری در کشور

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

مدیر مخابرات منطقه البرز در دیدار با شیبک، فرماندار اشتهارد از طرح جدید توسعه شبکه فیبر نوری (FTTH) در کلیه قسمت های شهر اشتهارد به عنوان اولین شهر با امکانات فیبر نوری در سطح کشور(پایلوت کشوری) در آینده ای نزدیک خبر داد و گفت: با اجرایی شدن این طرح دسترسی به اینترنت پرسرعت برای همه شهروندان اشتهاردی میسرو کیفیت ارتباطات مخابراتی نیز بهبود خواهد یافت.

در اینترنت فیر نوری از کابل مسی خبری نیست و به جای آن از فیبر استفاده شده است. فیبر سیمی است همچون کابل مخابراتی که در هسته آن به جای سیم مس شیشه یا پلاستیکی نازک قرار گرفته است که وظیفه انتقال اطلاعات را برعهده دارد.

دور این هسته پوششی قرار گرفته که به آن محافظ گفته می شود. در فیبر نوری جهت انتقال داده های دیجیتال از پالس های نوری استفاده شده است. روش ارسال نور در فیبر نوری طوری است که قابلیت تبدیل به داده های دیجیتال را دارد و این کار را یا یک ترانزیستور در انتهای کابل انجام می دهد.

طرح توسعه فیبر نوری در شهر اشتهارد از سال 1385 به طور جدی دنبال شده و اینک این شهر جزء اولین شهرهای کاملا مجهز به فیبر نوری است.

با توجه به سرعت بالای نور و عدم تاثیر فاصله و نوع کابل امکان انتقال اطلاعات با بالاترین کیفیبت و سرعت در فیبر نوری وجود دارد. فیبر نوری به علت همین ویژگی منحصر به فرد که دارای سرعت اینترنت بالایی است دارای محبوبیت بوده و طرفداران خود را دارد.

مجهزسازی شهر به شبکه فیبر نوری علاوه بر ایجاد و افزایش کیفیت ارتباط و انتقال داده ها برای ارائه خدمات شهری، امکان تداوم ارائه سرویس های شهرداری در شرایط بروز بحران احتمالی در مرکز داده اصلی شهرداری از کارکردهای دیگر توسعه فیبر نوری در شهر است. توسعه زیر ساخت های ارتباطی و افزایش کیفیت وگستردگی در این حوزه از امور مورد توجه این سازمان بوده است که می تواند کیفیت ارائه خدمات را ارتقا داده و به عنوان راهکار برخی چالش ها مورد استفاده قرار گیرد، چناچه با استفاده از شبکه فیبر نوری، نیاز به احداث دکل های ارتباطی متعدد در سطح شهر که موجب برخی نگرانی ها و نارضایتی های عمومی می شود، احساس شود، این میزان کاهش خواهد یافت.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search