چهارشنبه, 10 آذر 1400 11:59

شبکه فیبر نوری راه حل مشکل کیفیت اینترنت موبایل

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی راه حل مشکل کیفیت اینترنت همراه را گسترش شبکه ارتباطات و اتصال BTS ها به شبکه فیبر نوری عنوان کرد.

عباسی شکوه اظهار داشت: مطابق نظارت های رگولاتوری، اپراتورها باید حداقل ها را رعایت کنند. اما بااین در حوزه اینترنت شاهد افت هستیم، با این حال در حال تلاش هستیم تا در آینده وضعیت مان بهتر شود.

ترافیک مصرفی کاربران در حال افزایش است، شبکه هم باید متناسب با این افزایش، رشد پیدا کند. بخشی از مشکلات مربوط به فرکانس است ک با نصب تجهیزات، قسمت عمده ای از این مشکلات حل خواهد شد.

معاون وزیر ارتیاطات بر این موضوع تاکید دارد: که مسائل دیگری هم در شبکه موبایل داریم، اعم از: بحث تداخل فرکانسی در یک سری نقاط (مانند: افت اینترنت در تاریخ 2/09/1400 که علت آن ایجاد تداخل فرکانسی بوده که پس از رفع تداخل سرعت 2 مگابیت به بیش از 30 مگابیت رسید.

عباسی شکوه بیان کرد: کیفیت شبکه همراه در همه زمان ها و مکان ها برابر نبوده و دارای افت و خیز نبوده است. اما با این حال ما وظیفه خود میدانیم مشکلات شبکه را حل کنیم.

در خصوص دلایل افت کیفی اینترنت بیان کرد: در مقطعی حدود 50 نقطه شناسایی شد که ظرفیت پشت BTS ها کم بود. این ظرفیت توسط اپراتورها افزایش یافت و در آن مقطع وضع بهتر شد. این وضعیت همیشگی نیست و ممکن است که هر زمان اشکالی رخ ندهد. پس باید این گونه موضوعات زودتر رفع شود.

رئیس سابق تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در آینده نه چندان دور با گسترش شبکه ارتباطات ثابت و اتصال BTS به شبکه فیبر نوری، از لحاظ افت کیفیت، موارد کمی را در این شبکه شاهد خواهیم بود. تا آن زمان این مشکلات در مقاطعی وجود خواهد داشت که با همکاری رگولاتوری و اپراتور رفع می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search