انواع میله های مدیریت کابل

امتیاز به این مطلب
(2 کاربر)

Cable lacing یکی از متدهایی است که بطور گسترده جهت مدیریت کابل مورد استفاده قرار می گیرد. در مصارف ارتباطی و مخابراتی، نیروی دریایی و هوا فضا، اغلب از آن برای بستن کابلها در یک توالی سازمان یافته، استفاده می شود. بطور سنتی همراه با یک رشته نازک که گروهی از کابل ها را کنار هم قرار می داد استفاده می شد. امروزه میله و بست کابل برای دسته بندی کابل ها مورد استفاده قرار می گیرد. کابلها توسط بست هایی بر روی میله ی مربوطه بسته می شوند. البته این میله ها برای پاسخگویی به نیاز های کابل کشی های مختلف دارای انواع گوناگونی می باشد. این مقاله شما را با انواع این میله ها آشنا خواهد کرد.

میله های مدیریت کابل

معرفی میله ی نگهدارنده کابل یا Cable Lacing Bars

Cable lacing bars یا lacer bars از فلز و برای قرار گیری در مقابل، پشت، بالا و پائین دیوایس های شبکه طراحی شده است. این میله ها اغلب در رک (بین سوئیچهای شبکه و پچ پنلها) یا محفظه ها دیده می شوند. فشار حاصل از اتصالات کابل تا حد زیادی با استفاده از این میله ها کاهش می یابد. نصب این میله ها نیز بسیار آسان است. تنها با استفاده از چند پیچ می توان دو سر میله را به رک متصل کرد. عرض این میله ها در حالت استاندارد 19 اینچ بوده و در ارتفاع 1U و 2U عرضه می شوند.

مزایای استفاده از Cable Lacing Bars

چرا میله ی نگهدارنده کابل یا Cable Lacing Bars جهت مدیریت کابلها، محبوبیت پیدا کرده است؟ در اینجا به برخی از مزایای استفاده از آن پرداخته شده است:
مزیت اول: این میله ها موجب صرفه جویی در فضا می شوند. میله ی مدیریت کابل، کمتر از یک U فضا اشغال می کند و اگر مقابل یا پشت تجهیزات نصب شود هیچ فضای مفیدی را اشغال نخواهد کرد. بنابراین فضای مفید یک یونیت برای نصب سایر تجهیزات و نیازهای شبکه حفظ می شود.
مزیت دوم: این میله دارای سوراخ های متعددی است و در تمام طول میله بصورت منظم اسلات هایی برای کابل کشی آسان در نظر گرفته شده است.
مزیت سوم: میله ها، فشار کابل را از بین می برند. هنگامی که تعداد زیادی کابل در رک نصب می شود فشار حاصل از کابلها نیز بر این اساس افزایش می یابد. با استفاده از میله نگهدارنده کابل، فشار کابل از بین رفته و از کشیدگی کابل ها هنگام کابل کشی آنها از یک طرف رک به سمت دیگر جلوگیری می شود.
مزیت چهارم: این میله ها شعاع خمش مطلوب را حفظ می نمایند. اگر شعاع خمش مناسب کابل فیبر نوری به خوبی رعایت شود با عواقبی نظیر کاهش سرعت انتقال و همچنین شکستگی کابل مواجه نخواهیم بود.

شش نوع از Cable Lacing Barsd

به طور کلی، شش نوع مختلف میله ی نگهدارنده کابل وجود دارد که هر یک برای یک محیط کابل کشی خاص طراحی شده است. از توضیحات زیر، شما می توانید راه حل مناسب با کاربرد خود را بشناسید.

Round Lacer Bars میله ی گرد

این نوع از میله ها برای کاربردهای منحصربفرد و یا نصب کابلها بصورت افقی و در ابعاد کوچک مورد استفاده قرار می گیرد. هر دو سر میله فلت بوده و قطر آن 1.4 اینچ می باشد.

 Round Lacer Bars میله ی مدیریت کابل

Round Lacer Bars with Offset میله ی گرد با کمی انحنا

هنگامی که دسته ی کوچک و یا کابلهای خاصی از پشت تجهیزات، پچ پنل و دیگر کامپوننت ها عبور می کند نوع Round Lacer Bars with Offset برای از بین بردن فشار کابل مناسب است. انحنای میله باید متناسب با فاصله ی پشت تجهیزات و ریل رک انتخاب شود.

 Square Lacer Barsمیله ی مدیریت کابل مربع شکل

L-Shaped Lacer Barsمیله ی ال شکل

این میله بسیار قوی بوده و دارای سوراخ های ثابتی است. با استفاده از این میله کابل های بیشتری را می توان مدیریت کرد. انحنای میله باید متناسب با فاصله ی پشت تجهیزات و ریل رک انتخاب شود.

 L-Shaped Lacer Barsمیله ی ال شکل

90 Degree Bend Lacer Bars میله با خمش 90 درجه

این میله بطور خاص برای خم 90 درجه که از تمام پهنا پشتیبانی می کند طراحی شده است. این میله همچنین برای خلوت کردن اطراف اجزای داخل رک و پشت رک مورد استفاده قرار می گیرد.

 Horizontal Lacer Panel پنل لیسر افقی

Horizontal Lacer Panel پنل لیسر افقی

پنل لیسر افقی عموماً برای نصب تعداد زیادی کابل و تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. این میله ها دارای لبه ها، سوراخ ها و سطوح بیشتری برایی نصب و راه اندازی هستند. انواع میله های مدیریت کابل

 Horizontal Lacer Panel پنل لیسر افقی نتیجه گیری

از آنجا که مدیریت کابل نقش مهمی در کابل کشی ساخت یافته ایفا می کند، Cable Lacing Bars یک راه حل ایده آل برای کابل کشی کارآمد و ایمن می باشد. انتخاب نوع مناسب آن نیز بسیار ضروری است.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search