LSZH چیست؟

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

کابل ‎Low Smoke Zero Halogen (LSZH)‎ کابلی عاری از هالوژن است (فلور، کلر، برمید، ید، استاتین) که جزو مواد زیست محیطی بوده و فاقد مواد سربی مانند کادمیوم، کروم و جیوه می باشد. این کابل از مواد پلاستیکی ساخته شده که باعث می شود هنگام احتراق از خود دود سمی (نظیر هالید هیدروژن، مونوکسید کربن، دی اکسید کربن و غیره) تولید نکند. کابل LSZH سازگار با محیط زیست بوده و هیچ ضرری به آن نمی رساند. روکش کابل LSZH از ترکیبات ترموپلاستیک یا ترموست تشکیل شده که موجب می شود هنگامی که در معرض آتش و حرارت بالا قرار می گیرد، هیچ هالوژنی از خود ساطع نکرده و دود محدودی تولید کند. کابل LSZH به میزان بسیار کم سمی بوده و کندتر آتش می گیرد، به همین دلیل این نوع کابل، انتخاب خوبی برای بسیاری از تأسیسات داخلی خواهد بود. این کابل ممکن است از طریق رایزر به طور مستقیم به یک شبکه متصل شود و یا در پچ پنل فیوژن برای اتصال به کابل دیگر استفاده شود

LSZH چیست؟

چرا هالوژن خطرناک است؟

هنگامی که فرآورده های حاوی هالوژنها می سوزند، گازهای بسیار خطرناک تولید می کنند. آگاهی و هشدار عمومی زمانی شروع شد که پس از چند آتش سوزی جان قربانیان توسط استنشاق دود هالوژنه گرفته شد. بسیاری از سازمان ها، مقامات محلی و دولت ها برنامه ی گسترده ای برای از بین بردن تولید مواد هالوژنه انجام داده اند. در آسیا، انگلستان و بسیاری از جوامع اروپایی، استفاده از سیم و کابل های حاوی هالوژن به شدت تعدیل و کاهش یافته و در برخی مناطق به طور کامل ممنوع است.
با این که ترکیبات هالوژنه بطور طبیعی بسیار پایدار می باشند هنگامی که می سوزند، هالوژنها جدا شده و به شدت واکنش پذیر می شوند و تشکیل گازهای بسیار سمی، خطرناک و خورنده می دهند که به طور قابل توجهی می توانند به مواد آلی، معدنی و فلزی صدمه بزنند.برای مثال، گاز هیدروژن کلرید تولیدی از سوختن PVC، بسیار شبیه به گاز خردل است.
آتش سوزی مربوط به اشتعال مواد هالوژنه می تواند ویرانگر باشد. استنشاق گازهای خطرناک می تواند باعث آسیب جدی شود یا حتی منجر به مرگ انسان گردد. باران اسیدی و دود می تواند به سرعت تجهیزات گران صنعتی و تجهیزات کامپیوتری را از بین ببرد.

چرا باید از کابل با روکش LSZH استفاده کرد؟

استفاده از کابل با روکش کم دود و بدون هالوژن، برای محافظت در برابر خطر انتشار گازهای سمی در یک آتش سوزی ضروری می باشد. کابلهای استاندارد RG حاوی عایق هالوژن می باشند. عایق هالوژن ابتدا برای جلوگیری از آتش گرفتن کابل استفاده میشد ، اما اگر هالوژن مشتعل شود، دود حاصل به شدت سمی بوده و یک خطر بزرگ برای سلامتی انسان محسوب می شود.

کابل عاری از هالوژن، به شیوه ای مهندسی و طراحی شده که در یک آتش سوزی و تولید گازهای گلخانه ای، سم کم و دود کم تولید شود. استفاده از این نوع کابل به طور فزاینده ای در ارتباط با بخش عمومی مسکن و تحولات عمده و جدید افزایش یافته است. این نوع کابل ارزشمند و مورد علاقه می تواند در خانه سالمندان استفاده شود و این استفاه افزایش یابد. کابل عاری از هالوژن و یا با هالوژن صفر ، در بسیاری از کابل کشی های صنایع مختلف کاربرد دارد، از جمله در هواپیما، راه آهن و ساخت و ساز استفاده می شود. این روکش برای محافظت استفاده می شود و اثبات نموده در هنگام برخورد با گرما مینیمم مقدار گاز سمی را از خود ساطع می کند.
LSZH چیست؟

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search