شنبه, 07 اسفند 1400 09:19

زیرساخت 20 میلیون پورت فیبر نوری فراهم شد

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفت: که معماری و توسعه لازم برای رسیدن به هدف 20 میلیون پورت فیبر نوری در شرکت مخابرات در دست انجام است و این آیین بهره ‌برداری از پروژه‌های شرکت مخابرات ایران در مرکز مخابرات نهری این شرکت برگزار شد.

معماری و توسعه لازم برای نیل به هدف  20 میلیون پورت فیبر نوری پیش‌ از این در مخابرات انجام‌ شده بخشی از این معماری پیاده ‌سازی و بخشی هم با توجه به وزارت ارتباطات انجام می‌شود افزایش پهنای باند یکپارچه ‌سازی، معماری شبکه آماده‌سازی، برای راه ‌اندازی SDN، دسترسی بالای انعطاف ‌پذیری بیشتر مقیاس پذیری بالا، قابلیت واگذاری سرویس‌های به‌ روز، ازجمله اقداماتی که دراین ‌راستا انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت مخابرات ایران تاکید فراوانی بر توسعه زیرساخت دسترسی شبکه ملی اطلاعات با رویکرد افزایش ظرفیت و تعداد خانوارهای متصل به شبکه ثابت و همچنین تبدیل تدریجی پورت‌های ADSL موجود به VDSL و FTTH بیان کرد دراین‌راستا در سال 1400، 195 هزار تلفن ثابت، 178 هزار ADSL و 47 هزار FTTC و همچنین 242 هزار خط FTTH راه‌ اندازی شده، مخابرات مجموعه 50 سال است و مردم اکنون از تلاش مهندسان در شبکه ارتباطی کشور استفاده می کنند.

رشد درآمد و سودآوری، هم ‌افزایی شبکه ثابت و همراه، ارتقای بهره‌ وری منابع، مدیریت هزینه‌های یکپارچه ‌سازی سامانه دیجیتال همه از اهداف راهبردی شرکت مخابرات است.

بهبود کیفیت شبکه ارتباطی محوریت توسعه شبکه و مواردی دیگر از مهم‌ترین برنامه‌های شرکت مخابرات در سال 1400 است، شرکت مخابرات اهمیت بالایی برای رضایت مشترکان قائل است در همین راستا سرویس‌های جدیدی را در شبکه مخابراتی تعریف و بیش‌از پنجاه هزار مدرسه به شبکه اینترنت متصل می‌شود این شرکت در همه شاخصه ‌های توسعه رشد داشته و درآمد این شرکت نسبت ‌به 99 در حوزه شبکه پهن باند ثابت 49 درصد رشد پیدا کرده و توسعه خدمات اینترنت در روستاها از دیگر اقدامات شرکت مخابرات است.

در سال 1400 زمان انتظار سامانه 2020، 30 ثانیه کاهش پیدا کرده و می‌کوشیم شاخصه ‌هایی که مشکل دارند را شناسایی و نواقص را برطرف کنیم، با وجود مشکلات مالی گسترده در تامین منابع مالی شرکت مخابرات ایران روند توسعه شبکه‌های ارتباطی را متوقف نکرد. در لایه دسترسی و فیبر انتقال اقدامات ارزشمندی در استان‌های مختلف کشور انجام ‌شده و کلید واژه رشد مخابرات ایران، توسعه متوازن است.

بهسازی شبکه فیبر نوری کشور، توسعه تجهیزات انتقال و دیتا، اتصال سایت‌های روستایی به شبکه ملی اطلاعات از موارد مهم افتتاح ‌شده امروز هستند. افتتاح طرح‌های USO( خدمات عمومی اجباری ارتباطات و فناوری اطلاعات) در مناطق روستایی کشور و افزایش ظرفیت تغذیه نیرو در مراکز ارتباطی روستایی و توسعه ساختمان و تأسیسات مخابراتی، همچنین توسعه پورت تلفن ثابت در روستاهای مربوط به باند پهن و توسعه شبکه ارتباطی و فیبرنوری شهری بین ‌شهری و روستایی و نوسازی شبکه کابل مسی، توسعه تجهیزات انتقال، افزایش ظرفیت انتقال شبکه مخابراتی، بازسازی شبکه کابل‌های مسی، اتصال سایت‌های دستیابی به شبکه فیبرنوری ازجمله طرح‌های مهم افتتاح‌ شده می‌باشد.

خبرگزاری ایسنا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search