یکشنبه, 03 مرداد 1400 16:27

فیبر نوری رویای انتقال 90 درصدی کیوبیت را به مسافت 27 مایل محقق کرد...

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

به گزارش خبرگزاری ایتنا و به نقل از engadget ،این هفته محققان گام بزرگ دیگری در عرصه اینترنت کوانتومی برداشتند. گروهی از محققان کارتک (Caltech)،آزمایشگاه انرژی فرمیلب،AT&T ،دانشگاه هاروارد،آزمایشگاه پیشرانه جت ناسا و دانشگاه کلگری اعلام کردند که میتوان کیوبیت هایی از فوتون را توسط کابل فیبر نوری به مسافتی برابر 27 مایل منتقل کنند.

محققان این تیم اظهار دارند که این فناوری با استفاده از اجزای موجود در دسترس ساخته شده است و با تجهیزات مخابراتی روز سازگار است.محققان بیان کرده اند کارآنها "بنیادی واقع بینانه برای یک اینترنت کوانتومی با قابلیت بالابا دستگاه های عملی" است.اینترنت کوانتومی میتواند انقلاب عظیمی را در زمینه محاسبات از جمله رمزنگاری وجستجو ایجادکند. در این فرآیند ازپدیده ی درهم تنیدگی استفاده میکنند که درآن وضعیت خصوصیات یک جفت ذره به گونه ای بهم پیوند میخورد که بدون توجه به فاصله بین آنها، اتصال خود را حفظ میکنند.

به گزارش:خبرگزاری ایتنا

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search