چرا از کابل +LC HD plus در دیتا سنتر خود استفاده کنیم؟

امتیاز به این مطلب
(1 نظر)

پهنای باند دیتا سنترها در حال حاضر به پهنای باند بالاتر به روز رسانی می شوند. به منظور تحقق بخشیدن به ظرفیت عظیم داده ها در یک منطقه ی محدود، کاهش فضای ارتباطی بسیار مهم است. بنابراین، بسیاری از دستگاه های تراکم بالا حهت برآورده کردن این نیاز طراحی شده اند. یکی از محبوب ترین تجهیزات، کابل LC HD plus+ می باشد. این تجهیزات یکی از موثرترین راه حل ها برای کاربردهای 10G / 40G / 100G میباشد. چرا دیتا سنترها از این نوع پچ کوردها جهت اتصال تجیهزات شبکه به یکدیگر استفاده می کنند؟ این مقاله به بررسی چهار دلیلی که شما را ترغیب به استفاده از کابل LC HD plus+ در دیتا سنتر می نماید، پرداخته است.

ساختمان +LC HD plus

شاید از خود بپرسید که چه چیزی کابل +LC HD plus را ویژه و خاص کرده است. با نگاهی به ساختمان این کابل به راحتی پی به تفاوت آن خواهید برد. کابل +LC HD plus عموماً با کانکتور uniboot ، پایه push pull و فیبر غیر حساس به خم ساخته شده است. کانکتور uniboot از دو کانکتور LC در یک غلاف تشکیل شده بدین معنی که دو فیبر نوری در یک پچ کورد قرار داده شده است. قطبش کانکتور بدون استفاده از هیچ ابزار خاصی قابل برگرداندن است. پایه ی push pull نیز برای وارد کردن یا خارج کردن کانکتور از تجهیزات مورد استفاده قرار می گیرد. همانطور که می دانیم فیبر عموماً به فشار حساس است اما هیچ نگرانی وجود ندارد چرا که کابل +LC HD plus به لطف فیبر به کار رفته در آن که نسبت به خم حساس نمی باشد.

 ساختمان +LC HD plus

چهار دلیل استفاده از کابل+LC HD plus

استفاده از کانکتور uniboot

طراحی جمع و جور uniboot ،فضای مدیریت کابل را تا 68٪ کاهش می دهد که این امر موجب بهبود جریان هوا و قابل مشاهده بودن تجهیزات در شبکه های با تراکم بالا می گردد. طراحی برگشت پذیر قطبش کانکتور به وسیله ی ضامن کوچک، به شما در مدیریت فضا کمک کرده و تا حد زیادی تراکم کابل در رک و کابینت را کاهش می دهد. بدین طریق، کانکتور uniboot به طور قابل توجهی مدیریت کابل در اتصالات با تراکم بالا را سهولت می بخشد.

 چهار دلیل استفاده از کابل+LC HD plus

استفاده از پایه ی push pull

زمانی که دسترسی به کانکتور در یک فضا مانند اسلایدر و قسمت پشتی کانکتور محدود است استفاده از پایه ی push pull کار اتصال کانکتئر را بسیار آسان می کند. کانکتورهای انعطاف پذیر از طریق یک ضامن به راحتی وصل شده و یا خارج می شوند. در اتصال و جداسازی کابل نیازی به استفاده از ابزار خاصی نبوده که این امر استفاده از این کانکتور ها را سهولت بخشیده است. بنابراین استفاده از این کابل با صرفه جویی در فضا به راهکاری ایده آل در مصارف با تراکم کابل بالا در اتصال تجهیزات تبدیل شده است.

 استفاده از پایه ی push pull

استفاده از فیبر غیر حساس به خم

بطور کلی وقتی به فیبر در اثر خم فشار وارد شود، نور از لایه ی بیرونی هسته نشت خواهد کرد و در کر باقی نخواهد ماند. این امر می تواند موجب تلفات بسیار فیبر و کاهش عملکرد انتقال گردد. با این حال می توان با استفاده از فیبر غیر حساس به خم این مشکل را حل کرد. فیبر غیر حساس به خم، دارای یک لایه ی شیشه ی در اطراف کر با میزان شکست نور کمتر می باشد که در هنگام خم نور را به داخل هسته بر می گرداند و وقتی فشار نرمال شد نور را به سمت cladding انعکاس می دهد. استفاده از فیبر غیر حساس به خم، روز به روز در مصارف با تراکم بالا به نیازی حیاتی و اجتناب ناپذیر تبدیل می شود.

میزان تضعیف کم(Insertion Loss یا افت تداخلی)

علاوه بر مزایای فوق، کابل +LC HD plus دارای میزان تضعیف بسیار کمی است. کاهش افت تداخلی می تواند عملکرد را بهبود ببخشد. تضعیف کابل LC HD plus+ با توجه به طراحی یکپارچه ی آن کمتر از 0.15dB می باشد.

نتیجه گیری

استفاده از کانکتور uniboot در کابل +LC HD plus فضای مود نیاز برای کابل ها را تا حد زیادی کاهش می دهد. علاوه بر این فیبر غیر حساس به خم و پایه ی push pull مراحل نصب را آسان تر کرده است.

در فاطر چه کاری انجام میدهیم؟

ما در فاطر به عنوان مشاور، طراح، تامین کننده و مجری انواع شبکه های فیبر نوری و مس و همچنین توسعه دهنده انواع نرم افزار ها و سرویس های متنوع، قادر هستیم کلیه ی خدمات پسیو، اکتیو و سرویس های جریان ضعیف شما را به صورت یکپارچه و بر روی زیر ساخت ارتباطی فیبر نوری، طراحی و پیاده سازی کنیم.

تماس با ما

آدرس : نارمک جنوبی - بین چهارراه آیت و خاقانی - پلاک 499
تلفن گویا:   73065000-021   واحد بازرگانی:   4-73065111-021
ایمیل:   info[at]opticalfiberco.com

شبکه های اجتماعی

نماد اعتماد

Search